کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا به ۴۴ گیگابایتی تبدیل شد

شخصی موفق شده 44 گیگابایت حافظه ویدئویی را بر روی یک کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti انویدیا نصب کند که برای یک کارت 11 گیگابایتی جالب است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – تصاویر و اسکرین شات منتشر شده از سوی wnxod نشان می‌دهد این Modder موفق شده است نسخه ویژه‌ای از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti  را با ۴۴ گیگابایت حافظه ویدئویی بسازد. می دانیم GeForce RTX 2080 Ti یک پرچم‌دار متعلق به ۵ سال قبل است.

در اصل کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا ۱۱ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 با رابط ۳۵۶ بیتی دارد اما این شخص موفق شده بر روی آن ۴۴ گیگابایت حافظه نصب کند که ۴۰۰ درصد بیشتر است. کارت مورد استفاده برای این کار دارای مرجع انویدیا است. می دانیم همین طراحی برای TITAN RTX هم مورد استفاده قرار گرفته و هر سمت بُرد تا ۲۴ جایگاه برای نصب تراشه حافظه دارد.

افزایش حافظه کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا

نسخه ۴۴ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا از طریق جایگزین کردن تراشه‌های حافظه با ظرفیت ۲ گیگابایتی و اضافه کردن تراشه به سمت دیگر بُرد آن صورت گرفته است. هرچند ۴۴ گیگابایت حافظه ویدئویی این کارت توسط ویندوز و برنامه GPU-Z شناسایی می‌شود، اما در بازی‌ها و بنچمارک ها قابل‌استفاده نیست.

44 گیگابایتی کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا

متأسفانه کارت‌های این‌چنینی به سادگی قابل استفاده نیستند و BIOS و پروفایل مدیریت مصرف خاص نیاز دارند که ساخت آن کار آسانی نیست. همین موضوع باعث شده است افزایش ظرفیت حافظه ویدئویی کارت‌ها پیچیدگی بالایی در سطح نرم افزار داشته باشد که غالباً نتیجه ملموسی هم در بنچمارک ها ندارد.

انتهای پیام/