معاون اجرایی رئیس جمهور چگونگی حل و فصل مسئله حقابه هیرمند را تشریح کند/حقابه هیرمند رهاسازی می‌شود یانه؟

امام جمعه شهرستان نیمروز گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام می‌کند که مسئله آب هیرمند حل شده و‌ پرونده آن بسته شده است، این حق مردم است، این مسئله را برای مردمی که روزی تمام زندگیشان به آب هیرمند وابسته بود، تببین کنید، شفاف توضیح دهید که چه قراردای، چه هماهنگی انجام‌شده، بالاخره حقابه هیرمند رهاسازي می‌شود یا نه؟

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز _ حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نیمروز اظهار داشت: وابسته کردن اقتصاد سیستان به صنایع آبی اشتباه محض بود و باید دنبال صنعتی کردن سیستان بود.

وی افزود: آنچه مهم‌ترین انتظار و مطالبه مردم از مسئولین محترم است مردمی بودن، ارتباط مستقیم با مردم است، صادقانه حرف زدن با مردم است، مردم را محرم دانستن است، علت خیلی از ناراحتی ها و‌ گلایه های مردم بی اطلاعی مردم از اقدامات و برنامه هاست، ناراحتی مردم‌ از این است که هزاران نفر جمع می‌شوند فریاد می‌زنند، سوال می‌کنند، اما هیچ کسی جواب مردم را نمی‌دهد. اگر با مردم شفاف و صادقانه حرف بزنیم مردم می‌پذیرند و شرایط را درک می‌ کنند.

وی ضمن تسلیت شهادت دو تن از عزیزان خدوم درمجموعه فراجا طی حوادث کور تروریستی در میرجاوه و سیب و سوران، ادامه داد: سیستان و بلوچستان، استان وحدت و انسجام اقوام و مذاهب است، کسانی که دنبال تفرقه باشند و کسانی که از حلقوم های آلوده‌، تفرقه افکنان و تروریست‌ها را حمایت کنند، بدانند هیچ جایگاهی در میان مردم ندارند و نظام هم هیچ مماشاتی با آن‌ها ندارد و سرنوشت آن‌ها جز خواری و ذلت نخواهد بود و قطعا سزای این جنایات شان را خواهند دید.

امام جمعه شهرستان نیمروز ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: مسئولان منتظر هفته دولت نباشند، هر ماه با مردم نشست داشته باشند و‌ گزارشی از اقدامات و تلاش‌ها و برنامه هایشان را به مردم ارائه دهند، نمایندگان قرار بود سه ماه یک‌بار به مردم ارائه گزارش دهند، البته اقدامات ایجابی خودشان را، اگر مسئولان برنامه محور باشند، که بر اساس یک سند چشم انداز مشخص حرکت کنند، برای مثال مشکل ریزگردها، مشکل بیکاری، بحث مرز، طی یک بازه زمانی حل خواهد شد، قطعا مردم‌ امیدوارتر خواهند شد و نگرانی شان کمتر می شود، مثل آنچه در موضوع تامین آب در حال اتفاق است، مردم می‌دانند از طرق مختلف دستگاه‌های مختلف پای کار هستن، مشکل آب سیستان مثلا تا ۳ سال آینده حل می‌شود، خوب این دانستن به مردم امید و انگیزه می‌دهد.

وی تصریح کرد: ما از حضور مستمر و دغدغه مند استاندار در منطقه سیستان تشکر می‌کنیم که واقعا میدانی پیگیر و دغدغه مند نسبت به مشکلات و معضلات مردم سیستان هستند، ما امروز یک همگرایی، تلاش جمعی و دغدغه عمومی برای رفع مشکلات اساسی مردم در بدنه دولت شاهد هستیم، اما انتظار مردم سیستان به ویژه مطالبه مردم نیمروز از شخص استاندار، ارتباط مردمی، حضور در بین آحاد مردم و صحبت کردن با مردم است تا یک امید و آرامشی برای مردم ایجاد شود که متولیان امر نسبت به دغدغه های مردم تدبیر مناسب دارند.

وی خاطرنشان کرد: همه به دنبال امید دادن به مردم و تزریق خبر خوش به جامعه هستند، این حضور بین مردم هم مردمی بودن دولت را نشان می‌دهد، حتی بهتر از انتصاب دستیار مردمی انتخاب کردن و هم خودش جهادتببین است.

 

حجت الاسلام اشرفیان یادآور شد: مسئولان بدانند کسانی که انتقاد می‌کنند، دلسوز ترین و دغدغه مند ترین افراد برای سرزمین شان هستند و امید به ساختن آینده ای آباد دارند، اما کسانی که آگاهانه سکوت می‌کنند یا توقف در شرایط فعلی دارند و منفعت طلبی می‌کنند باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشند.

 

انتهای خبر/