اختصاصی سکایی نیوز//

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ،مجلسی با پشتوانه محکم‌تری تشکیل می‌ دهد

زاهدان - مسئله مشارکت حدأکثری یکی از مسائل تعیین‌کننده در نظام جمهوری اسلامی است و هر میزانی که مشارکت مردم در انتخابات قوی‌تر باشد، مجلس با پشتوانه محکم‌تری تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز-انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود این روزها شاهد شور حال انتخابات در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان هستیم هر چند که تا روز انتخابات ۱۱ اسفند کمتر از دو روز مانده است.

یکی از شاخص‌های ولایت مداری و حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر انقلاب ذیل چهار شاخص مشارکت حداکثری، رقابت واقعی، سلامت و امنیت انتخابات، تأکید بر تدابیر پیشگیرانه با رویکرد اجتناب از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی است.

این روزها دشمن نیر بیکار نمانده و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا مردم را از صحنه خارج کند، مردم همواره بر اساس عقاید خود از این نظام حمایت و کشور دفاع کردند اما دشمن در ایام انتخابات فعال‌تر شده و تلاش می کند این حمایت مردم را از کشور بگیرد دلیل این همه تلاش از سوی دشمنان کشور عزیزمان این است که مجلس از اهمیت والایی برخوردار است و اگر مجلس واقعا به وظایف خود عمل کند، به گفته امام راحل در راس امور است.

بازار تبلیغات نه تنها فضای شهر بلکه در فضای مجازی گرم‌تر است، چرا که این روزها مردم با گوشی‌های خود در فضاهای مجازی بیشتر از هر وقت دیگر دسترسی دارند و کاندیداها نیز از بستر فضای مجازی بیشتر استفاده می کنند.

تبلیغات انتخاباتی چهره نیز کلی شهر و حتی حال و هوای کوچه و خیابان های شهر را عوض کرده است و جمع زیادی از مردم بویژه جوانان برای حمایت از کاندیداهای مورد نظر خود در ستادها گرد هم می‌آیند.

پخش سرودهای حماسی و انقلابی، سخنرانی نامزدها در محل ستاد، از دیگر جلوه های بصری به وجود آمده در تبلیغات انتخاباتی است. بیشتر قریب به اتفاق مردم از کاندیداها انتظار دارند قول های عملی به مردم بدهند و از به زبان آوردن وعده‌های عملی نشده خودداری کنند مردم سیستان و بلوچستان از کاندیدا می‌خواهند به فکر معیشت و رفاه مردم باشند و افرادی را که به آن ها رای می دهند بر خود و اهداف حزبی و شخصی برتری دهند.

سیستان وبلوچستان استانی است که در برخی مواقع مسائل قومیتی و قبیله‌ای و احترام به سران و ریش سفیدان طوایف از احزاب و جناح بندی های سیاسی پیشی می‌گیرد که این موضوع در انتخابات پیش رو نیز به وضوح قابل مشاهده است شاید انصراف تعدادی از کاندیدا را بتوان گواهی بر این ادعا دانست.

رقابت ۲۵۳ نامزد برای کب هشت کرسی مجلس

۲۵۳ نامزد برای رسیدن به هشت کرسی مجلس شورای اسلامی و سه کاندیدا برای مجلس خبرگان رهبری، شور و شوق انتخاباتی خاصی بر سیستان و بلوچستان حاکم است .

حضور چهره‌های شاخصی که تجارب نمایندگی مجلس را دارند در حوزه‌های انتخابیه مختلف در سیستان و بلوچستان فضا را طوری رقابتی کرده که پیش‌بینی‌ها حکایت از مشارکت بالا دارد. اگرچه تبلیغات برخی از نامزدها به خصوص افراد سرشناس و مشهور که پیش از این سابقه نامزدی در انتخابات را داشتند به صورت محفلی و خانوادگی و تا حدودی با شرکت در مراسم و آیین های عمومی در گستره شبکه های اجتماعی شروع شده بود اما شروع قانونی تبلیغات فرصت معرفی سایر نامزدها را نیز فراهم کرد.

تب گرم فضای تبلیغات انتخابات در سیستان و بلوچستان

 

 

 

ساسانی یکی از شهروندان زاهدانی با حضور در ستاد یکی از کاندیدا در گفتگو با خبرنگارسکایی نیوز می گوید: امیدواریم‌ در انتخابات پیش‌ رو نمایندگان صالح، توانمند، متعهد، مسئولیت پذیر و وظیفه شناس انتخاب شوند و به حل مشکلات کشور بپردازند.

 

فرماندار زاهدان از اجرای قوانین جدید تبلیغات انتخابات پیش‌روی خبر داد

شهرکی فرماندار زاهدان از اجرای قوانین جدید تبلیغات انتخابات پیش‌روی خبر داد و اذعان کرد: در راستای اجرای تبلیغات نامزدهای انتخابات، قوانین جدیدی به تصویب رسیده است تا همه نامزدها از شرایط مساوی، عادلانه و فرصت برابری برخوردار باشند.

شهرکی با اشاره به تشکیل هیأت‌های استانی برای اجرای قانون جدید تبلیغات انتخابات، خاطر نشان کرد: به همین منظور هیأت استانی در سراسر استان تشکیل شده تا مکان‌ها و فضاهایی مناسب برای تبلیغات نامزدها مشخص کنند و در زمان تبلیغات در اختیار آنان قرار دهند.

 

شهردار زاهدان : در انتخابات باید همه شهر را برای ایجاد مشارکت بسیج کنیم

شهردار زاهدان نیز با اشاره به آمادگی شهرداری برای مشارکت در عرصه انتخابات گفت: فضاهای خاص در اختیار نامزدها جهت تبلیغات انتخاباتی قرار داده شده است.

براهویی افزود: شهرداری زاهدان در راستای دعوت مردم به حضور در انتخابات برنامه های ویژه ای را در برنامه دارد.

شهردار زاهدان گفت: در انتخابات باید همه شهر را برای ایجاد مشارکت بسیج کنیم اما حمایت از یک لیست خاص خط قرمز شهرداری است.

در انتخابات ۱۱ اسفند یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۹۳ نفر در استان واجد شرایط رأی‌ دادن هستند

رضا شریفی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: آمار نهایی کاندیدهای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان ۲۵۳ نفر است که از این تعداد تاکنون ۸ نفر انصراف داده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار جمعیت واجد شرایط رأی‌دهندگان در سیستان و بلوچستان را یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۹۳ نفر عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر رأی اولی هستند که ۸۵ هزار ۴۵ نفر مرد و ۸۱ هزار و ۷۶۷ نفر زن هستند.

شریفی اظهار کرد: تعداد کل شعب اخذ رأی در سیستان و بلوچستان یک هزار و ۸۶۱ شعبه است که از این تعداد ۹۰۱ شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه سیار است.

معاون سیاسی استاندار اذعان کرد: در زاهدان ۲۱۲ شعبه برای اخذ رأی وجود دارد که ۱۸۸ شعبه ثابت و ۲۴ شعبه سیار است.

 

به گزارش سکایی نیوز- در کشوری که مدیران و تصمیم‌گیران مستقیم با نظر مردم انتخاب می‌شوند، مشارکت در انتخابات یک حق محسوب می‌شود همچنین حضور مردم در انتخابات و اعلام آراء و نظرات مردم برای اداره کشور نیز یک تکلیف است.

اگر مردم از حقوقی که به درستی به آنها اعطا شده است، به درستی استفاده کنند و در تکلیف قانونی خود با انتخاب افراد اصلح و شایسته مشارکت فعال داشته باشند و نخبگان را برگزینند، در آن صورت مدیران اصلح برای کشور تصمیم‌های درست می‌گیرند و در چنین شرایطی «حکمرانی مطلوب» محقق خواهد شد و به رفاه بیشتر و توسعه کشور کمک می‌شود.

«حکمرانی مطلوب» نیازمند چارچوب عادلانه‌ای از قوانین است که در برگیرنده حمایت کامل از حقوق افراد در جامعه باشد و به صورت شایسته‌ای اجرا شود و انتخابات پیش زمینه تحقق این مهم است.

توسعه و ترقی کشور و داشتن «ایران قوی» به حضور مردم و انتخاب بهترین‌ها برمی‌گردد؛ بنابراین انتخابات فرصتی است که باید برای آینده کشور از آن بهره برد.