تأکید نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان بر نقش پدرانه معلمان در تربیت دانش‌آموزان

زاهدان- در دیدار نماینده مقام معظم رهبری با فرهنگیان شهرستان سراوان، آیت‌الله محامی با تأکید بر لزوم ایفای نقش پدری از سوی معلمان، عاطفه و محبت را به عنوان برگ برنده در تربیت دانش‌آموزان معرفی کرد. وی همچنین از لزوم پرورش نخبگان مشابه شهید سید حسن نصرالله سخن گفت و بر اهمیت شکرگزاری و استفاده بهینه از موقعیت‌های شغلی معلمان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز –آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان سراوان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله، وی را به عنوان یک عالم مجاهد و پرچم‌دار جبهه مقاومت معرفی کرد.

آیت‌الله محامی به یادآوری ایستادگی این شهید بزرگوار در مقابل رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: این رژیم پس از سال‌ها، با شناسایی مکان این مجاهد بزرگ و با استفاده از ۸۰ تن بمب نتوانست او را خاموش کند؛ این نشان‌دهنده تأثیرگذاری و بغض دشمن نسبت به ایشان است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش معلمان در پرورش نخبگان و استعدادها، به تاریخ زندگی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: «امام خمینی(ره) در دوران یتیمی و با تحصیل در حوزه علمیه، به یکی از بزرگ‌ترین مراجع دینی تبدیل شد و با شجاعت و عزم راسخ به مقابله با رژیم شاهنشاهی و آمریکا پرداخت.

معلمان نیز می‌توانند همچون او نخبگانی را تربیت کنند که در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌ها قدم بردارند

آیت‌الله محامی با تأکید بر اهمیت شکرگزاری برای موقعیت معلمان، گفت: اگر نگاهی غیرمادی به کار خود داشته باشید و قدر کارتان را بدانید، هیچ چیز نمی‌تواند ارزش کارتان را کاهش دهد. شکر عملی به معنای استفاده حداکثری از موقعیت خود برای تربیت نسل جوان است.

وی همچنین بر لزوم بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: معلمان باید با احساس مسئولیت و دلسوزی، به دانش‌آموزان خود عاطفه و محبت ورزیده و به عنوان پدر و مادر، نیازهای مختلف آنان را تأمین کنند.

آیت‌الله محامی در پایان با اشاره به سختی‌های شغل معلمی، تصریح کرد: عاطفه و محبت به دانش‌آموزان، برگ برنده ما در تعلیم و تربیت است و زمانی که انسان موفقی را تربیت کنید، این موفقیت برای شما خوشحال‌کننده خواهد بود.

 

این سخنان نشان از عزم جدی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیتی در استان سیستان و بلوچستان دارد و به ترویج روحیه همکاری و محبت در میان معلمان و دانش‌آموزان می‌پردازد.