در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد

۱۳۹۳ خانوار زاهدانی تحت پوشش طرح کالابرگ طرح امنیت غذایی

زاهدان- سکایی نیوز -رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زاهدان گفت: 1393 خانوار زاهدانی تحت پوشش طرح کالابرگ طرح امنیت غذایی قرار دارند.

امان الله شاقوزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز گفت : ارتقای امنیت غذایی یکی از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم است و مرحله جدید طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال از روز ۵ بهمن ماه آغاز شده است.

 

وی افزود: در این طرح ۱۳۹۳ خانوار زاهدانی مشمول کالابرگ طرح امنیت غذایی شده اند که برای دهک اول تا‌ پنجم یک میلیون تومان به ازای هر نفر و در دهک ششم و هفتم ، ۶۰۰ هزارتومان به هر نفر اختصاص می یابد.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح فقط برای کودکان زیر ۵ سال است، افزود: در بهمن ماه مرحله ۲ و ۳ کمک حمایتی بصورت یکجا برای سرپرست خانوارهای مشمول واریز شده که برای هر فرزند زیر ۵ سال در دهک یک تا پنج ۲ میلیون و برای دهک شش و هفت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شده است. اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک به سرپرست خانوارهای مشمول صورت گرفته و تاکید می شود برای خانوارهایی که پیامک ارسال نشده به فروشگاه‌ها مراجعه نکنند .

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زاهدان خاطر نشان کرد: قبلاً طرح کالابرگ تنها ۱۱ قلم کالا را در بر می‌گرفت اما اکنون به ۱۶ قلم افزایش یافته چرا که خانواده‌ها باید علاوه بر لبنیات، پروتئین و …، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های لازم را برای تأمین میزان انرژی مورد نیاز دریافت کنند و برای تحقق این امر، سبزیجات و میوه‌جات هم اضافه شده است.

وی افزود: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها شامل گوشت‌‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود که اکنون سبزیجات و میوه‌جات نیز به این اقلام افزوده شد.

 

شاقوزایی با اشاره به نحوه خرید این اقلام کالایی گفت: ۱۱ قلم اعلامی دارای بارکد هستند و به اقلامی که جدیداً اضافه گردید نیز بارکد منحصر به فرد درج شد و اگر افراد مشمول طرح به فروشگاه مراجعه کنند می‌توانند خرید را انجام دهند.

 

وی با اشاره به لیست فروشگاه‌ها نیز گفت: این خانوارها برنامه کاربردی “شما” را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه قابل مشاهده و بررسی است.

شاقوزایی عنوان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی موجود در سیستان و بلوچستان و بویژه حاشیه شهر زاهدان و مناطق روستایی و عدم برخورداری برخی از کودکان کم برخوردار از مواد غذایی غنی، این طرح کمک بزرگی به رشد و سلامت این کودکان می کند.

 

انتهای خبر/