برداشت برنج از شالیزارهای خاش آغاز شد

زاهدان _ سکایی نیوز _ مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: برداشت برنج از سطح ۲۵۰ هکتار از شالیزارهای مناطق ‏ایرندگان و کارواندر این شهرستان آغاز شد.

مجتبی خاشی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از یک‌هزار تن شلتوک برنج از نوع هیر و ‏ارقام پر محصول صدری محلی – شفق و شیرودی برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
وی ادامه داد: برداشت رقم زود رس هیر نیمه دوم شهریور ماه شروع شده و ارقام پر محصول صدری محلی- شفق و شیرودی از نیمه اول مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: هم اکنون هفت کارگاه شالیکوبی در منطقه فعال است که برنج استحصالی از این ‏کارگاه‌ها علاوه‌بر مصرف کشاورزان منطقه به شهرهای همجوار صادر و به فروش می‌رسد.

مرمت و بازسازی ۹رشته قنات در سراوان
مدیر جهادکشاورزی سراوان گفت: در سالجاری کار مرمت و بازسازی ۱۶ رشته در سطح شهرستان آغاز و تاکنون با اعتبار بیش از ۲۸میلیارد ریال ،کار مرمت و بازسازی ۹رشته قنات در بخش های مرکزی مهرگان به اتمام رسیده است.
ایرج رستم زهی افزود: سراوان دارای ۱۲۲ رشته قنات است و قنات پره کنت یکی از عمیق ترین و طویلترین ترین قنات سیستان وبلوچستان دربخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

 

انتهای خبر/