دانشگاه هسته‌های فناور را توسعه دهد/ اقتصاد باید به سمت تولید گام بردارد

زاهدان _ سکایی نیوز _ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه هسته‌های فناور را در این استان توسعه دهد، پس از آن هسته‌های فناور باید تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شود تا شاهد رشد در تمامی زمینه‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز_ محمد کرمی روز جمعه در بازدید از شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه باید به سمت نوآوری گام برداشت تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، درآمدها بالا برود، افزود: دانشگاه هسته‌های فناور را توسعه دهد بعد این‌ها تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شود، ارتباط شرکت ‌های صنعتی و صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان باید با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور به گونه‌ای باشد که شاهد رشد بسیار خوب در تمامی عرصه‌ها باشیم.

وی بیان کرد: از فرصت مرز در صادرات باید استفاده بهینه کرد و علاوه بر تولید کننده صادر کننده باشیم، مرز برای سیستان و بلوچستان فرصت بوده باید به عنوان یک صادر کننده مسائل را ساماندهی و تولیدات بومی را در اولویت صادرات قرار دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برخی واحدها صادرات دارند و باید این مهم را توسعه دهند، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید این موضوع را پیگیری کند، کوتاهی قابل پذیرش نیست، در زمینه صادرات، صمت و شهرک‌های صنعتی از سرمایه‌گذاران و جوانان باید حمایت کنند، هر مسوولی که نتواند به مصوبات عمل کند باید کنار برود.

وی بیان کرد: باید کار را تسهیل کرد، بانک‌ها کمک کنند و با توجه به نوسانات بازار سرعت در ارائه تسهیلات را در اولویت قرار دهند، پروژه‌ها نیز باید روال آنها سرعت گیرد تا مشکلات حل شود.

کرمی گفت: مسوولیت‌ها گذرا است باید پاسخگوی عملکرد خود در قیامت باشیم، کار برای رضای خدا و برای مردم عمل صالح به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بخش تولید مهم بوده، اقتصاد باید به سمت تولید گام بردارد، بخش تولید برای کشور ثروت تولید کرده، بنابراین توسعه معادن و کشاورزی یعنی تولید ثروت از دل زمین که همه از آن بهره‌مند می‌شوند، علاوه بر آن باید از فناوری‌های جدید بهره‌مند شد و از توان شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دانشگاه زیربنای افزایش علم بوده و تولید علم تولید ثروت می‌کند، سال گذشته دانش آموزان را در حوزه اقتصاد دیجیتال وارد و ۱۰ هزار نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته و اکنون در شرکت‌ها درآمدزایی می‌کنند.

وی گفت: در حوزه دانشگاه مهارت محوری و پارک علم و فناوری نیز اقدامات خوبی در استان انجام داده و شرکت‌های دانش بنیان به سرعت در حال توسعه است.

کرمی ادامه داد: یک مجموعه در حوزه هوش مصنوعی در حال ساخت بوده، امروز هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف باید وارد شود.

وی تاکید کرد: تنها راه عدم وابستگی به بیگانگان تولید ثروت و استفاده از ظرفیت‌ها است.

 

انتهای خبر/