دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند

زابل _ سکایی نیوز_ سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش و جایگاه مدارس در تعلیم و تربیت فرزندان جامعه، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز _ علی ولایتی پور روز در جلسه شورای آموزش و پرورش بنجار با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه سالجاری بیان کرد: رئیس جمهور و دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به مدارس و آماده سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید دارند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش اولویت اول جامعه بوده و خواهد بود و هزینه در آموزش و پرورش در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است، به همین دلیل همه حوزه‌ها و بخش‌ها بویژه بخشداران و مدیران موظف به همراهی و همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای تحقق اهداف طرح مهر و بازگشایی مطلوب مدارس بیان کرد: هماهنگی، همراهی، تعامل و مشارکت دستگاه‌های زیربط و همسو با آموزش و پرورش در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری باید برای دانش آموزان فراهم شود، چرا که آینده کشور در گرو موفقیت دانش‌آموزان این مرز و بوم است.

ولایتی پور ادامه داد: برنامه‌ریزی های منظم و دقیقی برای کیفیت بخشی به وضعیت مدارس و منظم به منظور رفع ضعف‌های آموزشی میسر تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید داشته باشید.

وی گفت: نیازمندی‌های مدارس باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته و رفع شود مساله ترافیک، مهمترین مساله بعد از سرویس مدارس است و ساعت بازگشاریی مدارس باید تنظیم شود تا کمترین ترافیک را داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل با تاکید بر دهیاران و شوراهای شهر و روستا، بیان کرد: دهیاران پای کار بیایند و دانش آموزان بی بضاعت نیز شناسایی کنند که خدای ناکرده بچه ای به خاطر فقر از تحصیل باز بماند.

وی با اشاره به ایجاد انگیزه تحصیل برای دانش آموزان، خاطرنشان کرد: معلمان باید با کمک خانواده‌ها در بین دانش آموزان انگیزه تحصیل ایجاد کنند تا که دانش آموز با میل و رغبت به تحصیل بپردازد.

 

انتهای خبر/