طبیعی ترین تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی را ببینید [تماشا کنید]

استارتاپ Stability AI به تازگی از جدیدترین مدل هوش مصنوعی مولد تصاویر خود رونمایی کرده است. مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion XL 1.0 قادر به ایجاد طبیعی‌ترین تصاویر بوده و از آن به عنوان پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی مولد یاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion XL 1.0 که به تازگی منتشر شده از ۳٫۵ میلیارد پارامتر برای ساخت تصاویر هوش مصنوعی بهره برده و می‌تواند با دریافت ابعاد تصویر متفاوت، عکس‌هایی با کیفیت یک مگاپیکسل تولید کند.

طبیعی ترین تصاویر با هوش مصنوعی Stability AI

ساخت طبیعی ترین تصاویر با هوش مصنوعی Stability AI

استارتاپ Stability AI درباره مدل هوش مصنوعی خود ادعاهای جالبی را مطرح کرده است. بر این اساس مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion XL 1.0 در مقایسه با نسخه قبلی و مدل‌های مشابه می‌تواند عکس‌هایی با رنگ‌های جذاب‌تر و دقیق‌تر تولید کند و کنتراست، سایه‌پردازی و نور را در این تصاویر بهبود دهد.

ساخت تصویر طبیعی با هوش مصنوعی

بر اساس اعلام یکی از مدیران این استارتاپ، مدل Stable Diffusion XL 1.0 قابل تنظیم بوده و همچنین استفاده از آن راحت تر از مدل‌های مشابه است و می‌تواند براساس درخواست‌های ساده کاربران، تصاویر پیچیده‌ای بسازد.

مدل Stable Diffusion XL 1.0 در زمینه تولید متن نیز ارتقا یافته و بر خلاف بهترین مدل‌های تبدیل متن به تصویر که تلاش می‌کنند تصاویری با لوگوهای خوانا و نوشته کمتر بسازند، این مدل قادر به تولید متن و خواندن آن است. همچنین مدل مورد اشاره از قابلیت بازسازی قسمت‌های از دست‌ رفته یک تصویر و همچنین ویژگی گسترش تصویر هم پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/