برای سومین بار برگزار می گردد//

برپایی پیاده‌روی نمادین اربعین در زاهدان

مسئول ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی زاهدان : پیاده‌ روی نمادین اربعین حسینی همراه با برپایی ۲۲ موکب‌ فرهنگی، بهداشت و درمان ، پذیرایی و خدماتی از گلزار شهدای زاهدان تا کهف شهدا برگزار می گردد.

محمود جوادیان فر در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد : برای سومین بار مراسم باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با حضور مردم ولایی از گلزار شهدای زاهدان تا کهف شهدا در روز چهارشنبه مورخ ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۸ صبح برگزار می شود .
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۵۰ متر فاصله از گلزار شهدای زاهدان تا کهف شهدا که به بین الحرمین زاهدان معروف شده است ، می باشد ، گفت: مراسم پیاده‌روی نمادین اربعین در زاهدان برای سومین بار برگزار میگردد و امیدواریم امسال حضور عاشقان حسینی و اقشار مختلف پررنگ تر باشد ‌.

مسئول ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی زاهدان خاطرنشان کرد: در سراسر مسیر عاشقی اربعین حسینی ۲۲ موکب‌ فعالیت دارند که از این تعداد ۴ موکب فرهنگی توسط بانوان و دستگاه های اجرایی مستقر و اداره می شوند تا با جان و دل خدمات رسانی کنند .

وی با بیان اینکه ۴ موکب توسط عزیزان اهل سنت برپا و فعالیت می کنند ، افزود: اهل سنت سیستان وبلوچستان علاقه و ارادت خاصی به امام حسین (ع) و یاران باوفایش داشته و دارند که این امر را می توان از آداب و رسوم آن ها طی ایام محرم و همچنین اظهارات علما مشاهده کرد.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا از حضور موکب های خدمات بهداشتی و درمانی خبر داد.

جوادیان فر در پایان گفت: حسن ختام مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کهف شهدای زاهدان است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه هایی که در روز پیاده روی اربعین حسینی انجام میگیرد می توان به اجتماع لشکر امام حسین (ع) ، زیارت اربعین با مداحی محمد رضا منصوری و سخنرانی شیخ احمد راهداری در کهف شهدا اشاره کرد.

به گزارش سکایی نیوز , پیاده روی اربعین یا راهپیمایی اربعین از آیین‌های شیعیان است که همه ساله با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی برگزار می‌شود. این راهپیمایی با حضور مسلمانان شیعه از ملیت‌های مختلف انجام می‌شود.

زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ثواب و فضیلت بسیاری دارد که در احادیث بسیاری به آن تاکید شده است و رفتن به این زیارت با پای پیاده فضیلت آن را دوچندان می‌کند. به همین دلیل تعداد بسیاری از مسلمانان شیعه با شور و اشتیاق فراوان با پای پیاده از نقاط مختلف عراق به سمت کربلای معلی را طی می‌کنند، و اغلب زائران اغلب مسیر نجف به کربلا را برای پیاده روی انتخاب می‌کنند

انتهای خبر/