اینجا زاهدان است جایی که باید ۳ ساعت در صف های بنزین انتظار کشید

زاهدان - سکایی نیوز - چند روز است که صف‌های طولانی بنزین در زاهدان، مردم را عاصی کرده است. همزمانی هک شدن جایگاه‌های پمپ بنزین و آخر ماه، این ماجرا را به بحرانی در شهر بدل کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز– تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که به گفته برخی رانندگان برای سوخت‌گیری به ناچار باید سه تا چهار ساعت وقتشان را در این صف‌ها سپری کنند. این در حالیست که بازار قاچاق سوخت رونق زیادی گرفته و قاچاقچیان سوخت و سودجویان بشدت به تکاپو افتاده اند و برخی از مردم نیز به فروش سهمیه‌ های نفت و بنزین خود رو آورده‌اند.

معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و ساعت ها انتظار در این نقاط برای مردم سیستان و بلوچستان موضوع جدیدی نیست؛ چرا که هر از گاهی با افزایش اختلاف قیمت سوخت میان ایران و پاکستان، با توجه به هم‌مرزی سیستان و بلوچستان با این کشور و حجم قابل توجه قاچاق سوخت از مرزهای منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان به پاکستان، مشکلات تشدید می‌شود و البته پس از مدتی با کاهش اختلاف قیمت، صف‌ها فروکش می‌کند.

در همین خصوص به سراغ برخی از کارکنان پمپ بنزین های سطح شهر رفتیم تا بدانیم علت این چند ساعت انتظار برای نزنی زدن چیست ، یکی از این افراد می گوید : ورود کارت‌های سوخت مهاجر و افزایش برداشت بنزین از کارت‌های سوخت علت وجود صف در جایگاه‌های عرضه سوخت هم در زاهدان هم در دیگر شهرهای استان است.

وی می گوید: بالا رفتن سرسام‌آور قیمت موادسوختی شامل بنزین، نفت و گازوئیل در بازار آزاد سیستان و بلوچستان بسیاری از مردم را به فروش سهمیه‌های سوختشان ترغیب کرده و برخی از خودروهایی که در صف دریافت بنزین حضور دارند، بلافاصله پس از رفتن از جایگاه اقدام به فروش سوخت می‌کنند.

شهنوازی یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگارما می گوید:در هیچ یک از نقاط کشور همانند سیستان و بلوچستان از نظر تعداد جایگاه‌های سوخت چنین شرایطی وجود ندارد که مردم ساعت‌ها در صف معطل بمانند.

 

گلایه برخی از مردم مبنی بر ارتباط برخی جایگاه‌داران با قاچاقچیان سوخت باید هرچه سریعتر پیگیری شودو نتیجه را اعلام کنند و اما جایگاه داران جریمه دولتی را یک شبه با فروش آزاد سوخت تامین می کنند اما ابطال مجوز جایگاه های سوخت باعث می شود تا برای سایر جایگاه داران درس عبرت شود.

 

با توجه به افزایش جمعیت و معطلی مردم در صف‌های طولانی بنزین، افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت به ویژه در زاهدان و چابهار ضرورت دارد.

انتهای پیام/