معرفی ۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل در سیستان و بلوچستان

زاهدان-سکایی نیوز-سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از معرفی ۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل این طرح در استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز– خلیل احمد سلامی در جلسه کمیته فنی ساماندهی مشاغل خانگی استان گفت: از محل اعتبارهای مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ سیستان و بلوچستان، تا امروز ۷۲۴ طرح با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان به بانک معرفی شده است.

 

وی اظهار کرد: بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران، ۸ بانک عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان هستند.

 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی را ۱۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به ۱۲۸ طرح با اشتغالزایی ۱۶۳ نفر پرداخت شده است.

 

سلامی گفت: با مصوبه جلسه اخیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان، اعتبار تخصیص یافته به شهرستان هایی که در جذب و پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند، به شهرستان های موفق منتقل می شود.

 

وی ادامه داد: علی رغم چالش هایی که بانک های استان اعم از ابلاغ مرحله‌ای اعتبار از سوی بانک‌های مرکز و عدم استقرار شعب در برخی شهرستان ها مواجه هستند، تلاش ها برای جذب حداکثری اعتبار ابلاغی متمرکز خواهد بود.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، سعی در تقویت بنیه اقتصادی فعالان حوزه کسب و کارهای خانگی را دارد که عمدتا بصورت خانوادگی اداره می شوند و جزو ظرفیت های پرکشش اشتغال زایی به شمار می رود.

 

انتهای پیام/