اختصاصی سکایی نیوز//

گزارش تصویری// امروز زاهدان میزبان پیاده‌روی نمادین اربعین برای جاماندگان کاروان عشق

مسئول ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی زاهدان: امروز زاهدان میزبان پیاده‌روی نمادین اربعین برای جاماندگان کاروان عشق بود .

محمود جوادیان فر در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک مراسم کاملاً مردمی است ، گفت : امروز مردم شیعه و سنی زاهدان برای ابراز ارادت به سرور و سالار شهیدان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و اجتماع لشکر امام حسین (ع) که از ساعت هشت صبح آغاز شد ، شرکت کردند.

 

وی افزود: ۳ سال است که در زاهدان جاماندگان اربعین حسینی، نمادی از واقعه کربلا را به صورت پیاده روی تجربه می‌کنند پاسداشت اینگونه قیام در راهپیمایی اربعین حسینی نشان می‌دهد که حرارت عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت در دل‌های آزادگان و عدالتخواهان هیچگاه سرد نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه عظیم عاشورا راه اباعبدالله الحسین همچنان ادامه دارد، افزود: حرکت نمادین کاروان اسرا در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و یادآوری مصیبت‌هایی است که به اهل بیت وارد شده است.

 

جوادیان فر خاطرنشان کرد: امسال نیز که کرونا فروکش کرده و در بسیار از نقاط رنگ باخته است، این مراسم پرشورتر از همیشه با حضور دلباختگان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و در جوار گلزار مطهر شهدا برگزار شده است.

 

به گزارش سکایی نیوز ، مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) با حضور دلدادگان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهر‌های مختلف سیستان‌ و بلوچستان برگزار شد .

 

پیاده روی مردم سیستان در اربعین حسینی

پیاده روی اربعین حسینی در خاش و ایرانشهر

 

انتهای خبر/