رفت و آمد خانوادگی با همکاری که منجر به آبرو ریزی شد

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: همسر سابق همکار شاکی که قصد برهم زدن امنیت و آرامش وی و خانواده اش را در فضای مجازی داشت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ “حسن کیخا” در این باره اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان  مبنی بر اینکه مدتی است که خانمی، اقدام به ایجاد مزاحمت و انتشار مکالمه های من و همکارم در فضای مجازی کرده که باعث آبرو ریزی بین آشنایان و همکاران من شده است. لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی، حدوداً ۳ سال پیش با همکار و همسر همکارم رفت و آمد خانوادگی داشتیم  که متاسفانه دو ماه قبل متوجه شدم از هم دیگر جدا شده و طلاق گرفته اند و همسر همکارم من را متهم کرده است که من زندگی آن ها را خراب کرده ام و باعث طلاق آن دو شده ام از اینرو مکالمات روز مره  عادی من و همکارم که در روند اجرای کاری مان بوده و از دوسال پیش درگوشی او قرار داشته است را در  فضای مجازی پخش کرده و باعث بر هم خوردن آرامش من و خانواده ام شده است.  لذا تقاضای رسیدگی به پرنده را دارم.

سرهنگ کیخا ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده  در جهت صحت و سقم اظهارات شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و به این پلیس دعوت شد که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بود؛ اما با وجود ادله کافی در بازجویی‌های خود به جرم خود اقرار کرد و هدفش را انتقام جویی عنوان نمود ، لذا پرونده جهت رسیدگی به دادسرا تحویل داده شد.

این مقام سایبری یادآور شد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۴۵ روز تا ۱ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

این مسئول انتظامی بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند. و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری از خدمات غیر حضوری  بهرمند شوند.

 

انتهای خبر/