یادداشت//

افزایش مهاجرت از سیستان / مسئولان یا کاری از دست‌شان ساخته نیست یا برایشان اهمیت ندارد

بیکاری و فقر در استان بویژه سیستان مهاجرت بسیاری از افراد را به سمت شهرهای بزرگ ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین و پهناورترین استان‌های کشور است این منطقه با وجود داشتن منابع غنی طبیعی از جمله نفت، گاز، معادن و آب‌های زیرزمینی، با مشکلات و معضلات متعددی مواجه است.

یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر در این استان رخ داده، حاشیه‌نشینی و  ترک کردن مناطق روستایی و مهاجرت به شهرها است  این امر در استان به دلایل عوامل مختلفی از جمله بیکاری، فقر، نبود زیرساخت‌های کافی و کمبود امکانات عمومی و تحصیلات، اتفاق می افتد که اگر چاره اندیشی نشود روزی سیستان خالی از سکنه می شود .

بیکاری و فقر در شهرها و روستاهای این منطقه ، مهاجرت بسیاری از افراد را به سمت شهرهای بزرگ ایجاد کرده است. علاوه بر این، کم آبی ، نبود شغل ، نبود زیرساخت‌های کافی ، کمبود امکانات عمومی مانند بیمارستان و مدارس باعث شده است که مردم این مناطق به سمت شهرهای بزرگتر مهاجرت کنند .

حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان بویژه مناطق مرزی افزایش یافته است که متاسفانه مشکلی جدی ایجاد کرده و و در حاشیه شهرها به مشاغل کاذب یا غیرقانونی روی می‌آورندکه در نهایت به افزایش جرم و جنایت نیز منجر می‌شود.

این مسئله نیازمند توجه جدی مسئولین کشوری و استان و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف به ویژه ایجاد شغل است. اما متاسفانه تاکنون اقدامات جدی در این حوزه صورت نگرفته است و مردمی که در روستاها شغل خود را از دست داده‌اند و توان مهاجرت به داخل شهرهای بزرگ را ندارند مجبورند به حاشیه‌ها و حلبی‌آبادها پناه ببرند.

الهه خشاوه

انتهای پیام/