اختصاصی سکایی نیوز:

معاون حقوقی عامه دادستان زاهدان: اخبار خودسوزی پدر دانش‌آموز کذب است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد علت عدم ثبت‌نام منطقی بوده است

زاهدان - پس از انتشار اخبار نادرست درباره خودسوزی پدر یک دانش‌آموز به دلیل عدم ثبت‌نام فرزندش در مدرسه، معاون حقوقی عامه دادستانی زاهدان توضیحاتی ارائه داد و تأکید کرد: که این اخبار عاری از حقیقت است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت عدم ثبت‌نام کاملاً منطقی بوده و مدیرکل آموزش و پرورش با نگاه مثبت به حل مشکل پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – در پی انتشار اخبار نادرست در خصوص اقدام به خودسوزی پدر یک دانش‌آموز در زاهدان به دلیل عدم ثبت‌نام فرزندش در مدرسه، معاون دادستان عمومی زاهدان توضیحات جدیدی ارائه داد. این اخبار که به سرعت در فضای مجازی منتشر شده بود، باعث نگرانی و التهاب در میان مردم و رسانه‌ها شده بود.

 

معاون دادستان زاهدان، در گفتگو با پایگاه خبری سکایی نیوز، گفت:پس از انتشار اخبار مربوط به خودسوزی، دادستان محترم زاهدان دستور بررسی فوری را صادر کردند. ما بلافاصله به اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه کردیم و بررسی‌های دقیق و جامعی را انجام دادیم. نتایج نشان داد که علت عدم ثبت‌نام دانش‌آموز کاملاً منطقی بوده و به هیچ عنوان به خودسوزی ارتباط ندارد.

 

احمدزاده ادامه داد: مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان نگاه مثبتی به حل این مشکل داشتند و تصمیم به افزایش تعداد کلاس‌ها و رفع معذوریت‌ها و مشکلات موجود گرفتند. تمامی اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های معاند که به این حادثه مربوط می‌شود، عاری از صحت و حقیقت است.

 

وی افزود: ما بر این باوریم که صیانت از حقوق دانش‌آموزان و خانواده‌ها بر عهده ماست و تأکید داریم که شکیبایی در اسلام امر مهمی است. اگر خانواده‌ها با مشکلاتی مواجه‌اند، باید با آرامش و مراجعه به مدارس، مشکلات را حل کنند. هدف ما ارتقاء سطح آموزشی و تربیتی استان است و برای تحقق این هدف، نظارت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

 

معاون حقوقی عامه دادستانی زاهدان همچنین تأکید کرد: با توجه به حجم بالای دانش‌آموزان در استان، تلاش می‌کنیم تا با تمام توان مشکلات را برطرف کنیم و شاهد رشد و ارتقاء سیستم آموزشی باشیم. نظارت مستمر و کارآمد بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، از اولویت‌های ماست.

 

انتهای خبر/