اختصاصی سکایی نیوز//

طوفان ۱۰۸ کیلومتری زابل را به کام گردوغبار فرو برد؛ دید افقی به ۳۰۰ متر کاهش یافت!

زابل _ سکایی نیوز _سیستان و بلوچستان بار دیگر زیر سایه طوفانی سهمگین قرار گرفت؛ طوفانی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت که از بامداد امروز زابل را به لرزه انداخت و شعاع دید را به ۳۰۰ متر رساند این گردوغبار غلیظ حتی شهرستان زهک را نیز در برگرفت و مشکلات جدی در مسیرهای مواصلاتی و هوای این مناطق ایجاد کرد.

بامداد امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، زابل و زهک بار دیگر به تسخیر طوفانی خشن و شدید درآمدند. این طوفان با وزش بادی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را زیر ابرهای غبارآلود دفن کرد و دید افقی را تا ۳۰۰ متر کاهش داد. در زهک هم شرایط به‌گونه‌ای بود که بادهای ۷۶ کیلومتری موجب کاهش دید افقی تا ۴۰۰ متر شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز اعلام کرد: این طوفان تا چهارشنبه فروکش خواهد کرد.

وی هشدار داد: «بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری در این شرایط به‌شدت خودداری کنند و احتیاط در جاده‌ها و محافظت از محصولات و گلخانه‌ها ضروری است. همچنین، انجام هرگونه فعالیت در ارتفاعات نیز بسیار خطرناک و ممنوع است.

این شرایط جوی نامساعد، خطرات زیادی برای مردم به همراه دارد و دستگاه‌های مسئول و امدادگران همگی در حالت آماده‌باش کامل هستند. باید دید آیا زابل و زهک می‌توانند بار دیگر با چنین طوفان و گردوغبار بی‌رحمی کنار بیایند یا خیر!

 

انتهای خبر/