سکایی نیوز گزارش می دهد:

سیستان و بلوچستان در اربعین حسینی افتخار خادمی زائران پاکستانی را دارد/ ادارات دولتی پای کار آمده اند

زاهدان - استان سیستان و بلوچستان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، بار دیگر به عنوان خادم و میزبان زائران پاکستانی که به سوی کربلای معلی در حرکت هستند، ایفای نقش می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – هر ساله در این ایام، زائران پاکستانی با عشق و ارادت به امام حسین (ع)، از طریق مرزهای شرقی ایران وارد می‌شوند و مسیر خود را به سوی عتبات عالیات ادامه می‌دهند. استان سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین نقطه ورود این زائران به ایران، با تمام توان و امکانات خود به استقبال از آنها می‌پردازد.

 

مردم و مسئولین این استان با اخلاص و شور حسینی، خدماتی نظیر اسکان، تغذیه و حمل‌ونقل را به زائرین ارائه می‌دهند. ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های برپا شده در مسیر، با تمام وجود در خدمت این عاشقان اهل بیت (ع) هستند و فضای استان را با شور و معنویت خاصی پر می‌کنند.

 

علاوه بر این، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی نیز در طول مسیر عبور زائران برگزار می‌شود که نشان‌دهنده وحدت و همدلی مردم این منطقه با زائران حسینی است. سیستان و بلوچستان در این ایام به یکی از مهم‌ترین نقاط گذر زائران پاکستانی تبدیل شده و نقش خود را به عنوان خادم این زائران با افتخار ایفا می‌کند.

 

لحظه به لحظه با زائران اربعین حسینی در شبکه هامون

شبکه استانی هامون با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای پوشش لحظه به لحظه حضور و حرکت زائران اربعین، به‌ویژه زائران پاکستانی که از طریق استان سیستان و بلوچستان به سوی کربلای معلی در حرکت هستند، تدارک دیده است.

این شبکه با پخش زنده و ویژه برنامه‌های متنوع، رویدادها و مراسم‌های مرتبط با اربعین را از نقاط مختلف استان به تصویر می‌کشد. گزارش‌های زنده از مرزهای ورودی، موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و مسیرهای عبور زائرین، تنها بخشی از این پوشش خبری است.

علاوه بر این، شبکه هامون با حضور خبرنگاران در محل‌های تجمع و استراحت زائران، گفتگوهایی با زائرین پاکستانی و مسئولین برگزار می‌کند و تلاش دارد تا شور و معنویت حاکم بر این مراسم بزرگ را به بهترین نحو به مخاطبان منتقل کند. همچنین، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ویژه‌ای نیز در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی بیشتر با آیین‌های اربعین در این شبکه پخش می‌شود.

این پوشش لحظه به لحظه و گسترده، به مردم استان سیستان و بلوچستان و سایر مخاطبان، امکان می‌دهد تا از نزدیک با حال و هوای معنوی و عاشقانه زائران اربعین حسینی آشنا شوند و در این مسیر معنوی، همراه و همدل با زائرین حسینی باشند.

 

تامین برنج ،شکر و آرد ویژه مواکب استان سیستان وبلوچستان در ایام اربعین حسینی

 

استان سیستان وبلوچستان به جهت قرارگرفتن در مسیر زوار پاکستانی جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی علاوه بر موکب های مردمی استان جهت عزیمت و برپایی موکب ها ، میزبان زوار عزیز پاکستانی از مرزهای شرقی وارائه سرویس به این زوار بوده و در این میان نقش اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان در تامین برنج ، شکر و آرد این زائرین مشهود است .

 

سرگزی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان وبلوچستان: با عنایت به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و برپایی مواکب در مسیر پیاده روی زائران حسینی، حسب مجوز صادره از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران درخصوص توزیع ۱۱۱ تن برنج،۳۱ تن شکر و۱۰۲تن آرد در سطح استان خبر داد.

وی افزود : مسئولین مواکب استان میتوانند میزان اقلام مورد نیاز خود را از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان درخواست نمایند .

 

برپایی ۶ موکب سلامت در استان سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات سلامت به زوار پاکستانی

با توجه به ورود زائرین پاکستانی از مرز های شرقی به استان سیستان و بلوچستان، ۶ موکب سلامت، خدمات سلامت را به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه می دهند.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد، دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با سکایی نیوز از استقرار ۶ موکب سلامت در مسیر زائرین پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: امسال نیز استان سیستان و بلوچستان همانند سال های گذشته از برکات میزبانی زوّار اربعین از کشور پاکستان بهره مند می شود، علاوه بر برپایی ۲ موکب سلامت در مرز میرجاوه و ریمدان، ۴ موکب سلامت در زاهدان خدمات سلامت را به این عزیزان ارائه می کنند.

وی میزبانی به زا ئرین ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در هر موکب سلامت، پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت بهداشت محیط و کارشناس بیماریها حضور دارند و علاوه بر ارائه خدمات درمانی، نظارت فعال بر تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن، نظام مراقبت سندرمیک بیماریها و خدمات نمونه گیری مالاریا، التور و تب دنگی را انجام می دهند.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد افزود: با توجه گسترش بیماری تب دانگ، اقدامات کنترلی لازم در پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه انجام می شود و به تمامی افراد در بدو ورود به خاک کشور، قطره فلج اطفال خورانده می شود و بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری ها غربالگری می شوند.

 

گفتنی است: در سال گذشته بیش از ۶ هزار ۹۶۰هزار نفر زائر پاکستانی در موکب های سلامت دانشگاه خدمات سلامت دریافت نمودند.

 

پذیرایی از زئراین اربعین حسینی پاکستانی در محل موکب سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان

مدیر اجرایی و دبیر ستاد اربعین سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت : همزمان با ورود زائرین اربعین حسینی پاکستانی ،موکب سنگر سازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و دستگاههای وابسته با ایجاد مکان مناسب در مبادی مرزی میرجاوه و ریمدان اقدام به پذیرایی از زائرین کردند.

محمدرضا دهمرده با اشاره به خدمات سال گذشته ارائه‌ شده به زوار حسینی پاکستانی در دو مرز میرجاوه و ریمدان دشتیاری تصریح کرد امسال نیز بمدت ۲۰ روز از زوار پاکستانی که از طریق مبادی مرز راهی کربلای معلی و شرکت در مراسم جهانی اربعین میشوند با غذای گرم و انواع شربت و شیرینی پذیرایی می نمایند.

وی اظهار کرد: کلیه هزینه های پذیرایی با مشارکت کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان و شهرستان ها، اتحادیه ها، تشکل ها، بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی تامین و پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/