تأمین آب شرب سیستان ازمحل رودخانه هیرمند جدا خواهد شد

هیرمند- مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان: حفاری ۱۲۰ حلقه چاه در منطقه سیستان آب شرب شمال سیستان وبلوچستان به رودخانه هیرمند جدا خواهد شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز– در جریان سفر وزیر نیرو از طرح فوری و اضطراری تأمین آب شرب سیستان آخرین وضعیت اجرایی این طرح مورد بازدید قرارگرفت.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان درباره مشخصات این طرح اظهار داشت:باتوجه به تنش آبی در منطقه سیستان عملیات حفاری و انتقال آب دردومنطقه بندان وشهرستان زهک دردستور کار این شرکت قرارگرفت که تاکنون تعداد ۲۳ حلقه در منطقه میل نادر حفاری و باتوجه به پتانسیل پیش بینی شده به میزان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین آب شرب سیستان درنظر گرفته شده و عملیات لوله گذاری به طول ۱۲۰۰۰ متر اتمام رسیده است. و باقیمانده کارهای شامل برق رسانی وخرید لوله درحال انجام می باشد.

 

امین بارانی در ادامه بازدید این طرح درمحدوده پریان مشترک افزود: به منظور تامین وجبران کسری آب شرب شهرستان زهک تا کنون عملیات حفاری ۴۳ حلقه چاه عمیق ونیمه عمیق به اتمام رسیده و۴حلقه درحال حفاری می باشد.

 

 

وی خاطرنشان کرد : ۵حلقه چاه به تصفیه خانه زهک توسط خط انتقال به طول ۲۲ کیلومتر متصل شده است و ادامه کارهای فنی واجرای این طرح شامل .خرید تجهیزات الکترومکانیکال والکتریکال وبرق رسانی درحال اجرا می باشد.

 

وی در پایان گفت :در همین راستا تعداد ۱۸ حلقه چاه از محل اجاره ازبخش خصوصی با آبدهی ۲۳۰لیتر بر ثانیه در حال عقد قرارداد وامضا تفاهمنامه می باشد.

 

 

انتهای خبر/