روایت پیشرفت‌ها متناسب با شرایط هر استان باشد/ آینده‌ روشن در انتظار دهه هشتاد و نودی‌ها

رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روایت پیشرفت‌ کشور نباید به پیشرفت‌های ملی محدود شود، گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی دارد که تاکنون بدرستی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و باید برای نسل جدید به ویژه دهه هشتاد و نودی‌ها به خوبی تبیین شود که در گذشته چه بودیم و اکنون در چه وضعیت و جایگاهی قرار داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – دکتر حسینعلی شهریاری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رئیس جمهور در روز بازگشایی مدارس افزود: با توجه به اینکه کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته باید برای جوانان و نوجوانان بویژه دهه هشتاد و نودی‌ها به خوبی تبیین شود که در گذشته چه بودیم و اکنون در چه وضعیت و جایگاهی قرار داریم.

وی بیان کرد: باگذشت حدود ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی، برغم تمام تحریم‌ها، فشارهای ناجوانمردانه در تمامی عرصه‌ها و تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی به کشور، شاهد هستیم همچنان ایران اسلامی با قوت در حال پیشرفت است.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: ایران کشور جوانی است، یکی از دلایل پیشرفت ما در دوران جنگ تحمیلی و حتی امروز همین نیروی جوان بوده و هست، در آن دوران مدیریت جنگ بر عهده جوانان بود که نمونه آن سرداران شهید، دانشجویان و افراد نخبه‌ای هستند که در مقابل تمام دنیای آن روز ۲ بلوک شرق و غرب ایستادگی کردند تا امروز در قله عزت و افتخار بایستیم.

ایران؛ ایستاده بر فراز قله اقتدار و پیشرفت

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نیز با حضور همین جوانان نخبه و دانشمند که در داخل کشور رشد و نمو پیدا کردند، توانستیم در تمامی علوم همچون پزشکی، مهندسی و فنی در زمره کشورهای اول باشیم و دشمن جرئت تعرض به کشور ایران را نداشته باشد؛ در حالیکه قبلاً دشمن از گزینه نظامی برای زورگویی استفاده می‌کرد امروز قدرت دفاعی ما باعث شده دشمنان در ترس و نگرانی باشند و بدانند دوران بزن و درو تمام شده؛ اینها به برکت جوانان تحصیل‌کرده این مرزوبوم بوده و گواه بر این است که آینده بسیار روشن پیش روی جوانان قرار دارد.

شهریاری افزود: امیدواریم مجلس و دولتمردان بر روی برخی از مشکلات مانند اشتغال و مشکلات معیشتی برنامه‌ریزی کرده تا شاهد رفع این مشکلات نیز باشیم، البته نباید جوانان پس از فارغ‌التحصیل شدن تنها به گزینه پشت میز نشستن فکر کنند؛ بلکه با ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

به گفته وی، حضور جوانان ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا و نمایش به‌روزترین علم و فنون و صنعت روز جهان گواه پیشرفت، خودکفایی و کاهش در واردات ایران است، بر این اساس آینده روشن بوده و دهه هشتادی و نودی‌ها روزهای خوبی در پیش دارند.

نماینده مردم زاهدان در بخش دیگری در خصوص عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید در کنار ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، برنامه‌های متناسبی برای آشنایی آنان با پیشرفت‌های کشور طراحی کند تا خود دانش‌آموزان راوی پیشرفت‌های واقعی کشور شوند.

وی تأکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که باید همه به جوانان نشان داده شود؛ در این زمینه موضوع انشانویسی در مدارس باید تقویت شود.

شهریاری با بیان اینکه روایت پیشرفت‌های کشور نباید به پیشرفت‌های ملی محدود شود، افزود: هر نقطه از کشور ظرفیت‌های بی‌نظیر دارد که باید متناسب با آن موقعیت، دانش‌آموزان را مطلع کرد، سیستان و بلوچستان نیز ظرفیت‌های بی‌نظیری همچون معدن، مرز و دریا دارد که تاکنون به درستی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته که در دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب، ایشان نیز بدان اشاره کردند.