معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان:

در حوزه مبارزه با مواد مخدر با هیچکس مماشات نداریم

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مبارزه و مقابله با موادمخدر با هیچکس مماشات نمی‌کنیم تا با حداقل هزینه پدیده شوم اعتیاد را مدیریت کنیم.

به گزارشپایگاه خبری سکایی نیوز – رضا شریفی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛ از بازتعریف در حوزه آموزشی و جامعه هدف خبر داد و گفت : باید در روش‌ها بازنگری صورت گیرد تا بتوانیم روش‌ها را متناسب با نیاز بروز تعریف و با حداقل هزینه پدیده شوم اعتیاد را در حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و کاهش مدیریت کنیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد این پدیده شوم مردانه و جانانه ایستادگی و هزینه‌های زیادی پرداخت کرده که برخی جبران‌ناپذیر هستند، ما در این عرصه شهدا و جانبازان زیادی تقدیم کردیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که در حوزه مبارزه با مواد مخدر با هیچکس مماشات نداریم، ادامه داد: آسیب‌دیدگان پدیده شوم اعتیاد که طیف وسیعی از این استان را هم در بر می گیرد اعم از زن و مرد، کودک و نوجوان و دختر و پسر هستند؛ در این عرصه با ۲ کشور تولید کننده مواد مخدر روبرو هستیم که افغانستان بزرگترین تولید کننده تریاک در دنیا است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه مواد مخدر و مشکلات ناشی از آن در معرض بیشترین آسیب‌ها قرار دارد که باید این موضوع را جدی ببینیم و تمام توان سخت افزاری و نرم افزاری خود را بکارگیری کنیم.

شریفی افزود: سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و ذائقه بعضی از آسیب‌دیدگان در این حوزه از سنتی به صنعتی تغییر یافته که این برنامه هدفمند است، دشمن بر روی آن برنامه‌ریزی کرده تا قشر پویا و فعال جامعه را خنثی کند برای مقابله با دفع این تهاجم نیازمند یک اجماع هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری برای مدیریت افکار عمومی و مردمی سازی مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب، پیشگیری و درمان نیازمند کمک فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر جا بر روی مساله ای اجماع کردیم پیروز و موفق بودیم، در این راستا نیز می طلبد که همه ظرفیت‌های فرهنگی، دانش آموزی و دانشگاهی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بکار گیری کنیم.

وی گفت: در حوزه مواد مخدر توفیقات بسیار خوبی در قالب شورا به دست آورده ایم، باید در کمیته های مختلف برای حل مشکلات این حوزه به صورت کارشناسی و علمی برنامه ریزی کنیم.

شریفی افزود: در حوزه شناسایی گلوگاه ها اقدامات خوبی انجام شده، وضعیت اشراف، فنی، نیروی انسانی و اطلاعاتی در مرزها نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته البته هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.

انتهای خبر/