SSD محبوب‌تر است یا هارد؟ نتایج نظرسنجی EaseUS در این زمینه را ببینید

شرکت EaseUS به تازگی یک نظرسنجی با جامعه آماری نسبتاً بزرگ را در مورد حافظه‌های ذخیره‌سازی انجام داده که حاوی نتایج جالبی است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، SSD از محبوبیت بیشتری نسبت به هارد در میان کاربران برخوردار است. همچنین لیست محبوب‌ترین برندهای سازنده حافظه ذخیره‌سازی از نگاه کاربران هم منتشر شده که در ادامه این نوشتار بدان پرداخته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – آمار EaseUS از میان ۲۰۷۷۹۷ کاربر با ۷۵۴۱۴۲ درایو ذخیره‌سازی در طی سه ماه گذشته استخراج شده که شامل ۳۴۶۴۷۷ اس اس دی، ۲۰۰۸۱۸ هارد دیسک و ۲۰۶۸۴۷ حافظه فلش USB است.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط EaseUS به نظر می‌آید که SSD از محبوبیت بیشتری نسبت به هارد برخوردار است. حدود ۴۵٫۹۴ مشارکت کنندگان در این نظر سنجی از SSD استفاده کرده و فقط ۲۶٫۶۲ درصد هارد دیسک دارند.

نتایج نظرسنجی شرکت EaseUS

SATA و NVMe به ترتیب با ۳۶٫۵۹ و ۱۷٫۶۴ درصد جز محبوب‌ترین رابط‌ها به حساب می‌آیند. نکته جالب اینکه ظرفیت مورد استفاده در میان کاربران SSD و هارد متفاوت است. بیشتر کاربران SSD، از اس اس دی در محدوده ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کنند و این در حالی است که دارندگان هارد دیسک بیشتر به دنبال ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایتی تا ۱ ترابایتی هستند.

محبوب‌ترین برندهای سازنده حافظه ذخیر‌ه‌سازی

بر اساس اعلام tomshardware محبوب‌ترین برندهای SSD در این نظرسنجی هم به ترتیب Crucial و Kingston و Samsung انتخاب شده‌اند. دارندگان HDD هم به برندهای Seagate و Toshiba و Western Digital اعتماد دارند. Kingston و SanDisk هم بهترین برندهای حافظه فلش USB شناخته شده‌اند.

نکته جالب اینکه ۳۳٫۱۷ درصد از دارندگان SSD ، بین ۱۲۸ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت از ظرفیت حافظه ذخیره سازی را برای درایو C کنار گذاشته‌اند و این در حالی است که ۳۱٫۳۸ درصد از دارندگان هارد دیسک، ظرفیتی بین ۲۵۶ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت را به درایو C خود اختصاص داده‌اند.

بخش آخر این نظرسنجی به وضوح نشان می‌دهد که کاربران هنوز تمایلی به ارتقای به ویندوز ۱۱ ندارند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۱٫۳۱ درصد کاربران از ویندوز ۱۰ استفاده کرده و این رقم برای ویندوز ۱۱ به ۲۸٫۲۶ درصد می‌رسد.

انتهای پیام