جشنواره رنگ تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک جفت ستاره‌ای در حال تشکیل

ناسا یک شاهکار دیگر از تلسکوپ فضایی جیمز وب را منتشر کرده است. وب به عمق کیهان و در فاصله 1470 سال نوری از زمین خیره شده و دقیق‌ترین و با جزئیات‌ترین تصویر خود از جفت ستاره‌ای Herbig-Haro 46/47 را به ثبت رسانده است. جدیدترین عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب از جهان هستی را در ادامه مطلب ببینید.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – تلسکوپ فضایی جیمز وب دوباره دست به کار شده و توانسته شاهکار دیگری را به ثبت برساند. دو ستاره فعال و در حال تشکیل در فاصله ۱۴۷۰ سال نوری از زمین توسط بهترین ابزار رصد بشر شکار شده‌اند و دقیق‌ترین تصویر آن‌ها تاکنون به زمین مخابره شده است.

عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب از جفت ستاره‌ای Herbig-Haro

تصویر مورد اشاره از جفت ستاره‌ای Herbig-Haro 46/47 با ابزار مادون سرخ تلسکوپ فضایی جیمز وب تولید شده است. در مرکز تصویر می‌توانید بخش صورتی-قرمز رنگی را ببینید که در آن دو ستاره جوان Herbig-Haro 46/47 قرار دارند.

عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب از جفت ستاره‌ای Herbig-Haro

یک دیسک گازی در میان حباب صورتی رنگ چپ و راست دو ستاره قابل مشاهده است که نقش اساسی در رشد و تشکیل این جفت ستاره‌ای دارد. رسیدن به بلوغ برای این دو ستاره میلیون‌ها سال دیگر به طول خواهد انجامید.

دو حباب صورتی رنگ در سمت راست و چپ تصویر، موادی را نمایندگی می‌کنند که ستاره‌ها بعد از مصرف غبار و گاز به اطراف پرتاب کرده‌اند. در پس‌زمینه نیز می‌توانید تعداد بسیار زیادی کهکشان و ستاره را ببینیند که در کیهان پخش شده‌اند.

انتهای پیام/