در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد :

۱۵۲ بیمار بر اثر سکته حاد مغزی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) پذیرش شده اند

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 152 بیمار با علائم سکته حاد مغزی ( کد 724 ) به مجتمع بیمارستانی علی بن ابیطالب علیه السلام زاهدان مراجعه و پذیرش شده اند.

دکتر امیر گرگیج در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز گفت : بیمارستان‌ تخصصی و فوق تخصصی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به عنوان تنها مرکز تعریف شده جهت درمان بیماران کد ۷۲۴ در شهرستان زاهدان با فعالیت ۴ متخصص مغز و اعصاب و کادری مجرب و آموزش دیده به صورت شبانه روزی آماده پذیرش بیماران کد ۷۲۴ جهت درمان بیماران سکته حاد مغزی می باشد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز بالغ بر ۲۸۷ بیمار بر اثر سکته حاد مغزی به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) نموده و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند درمان بیماران به گونه ای است که هنگامی که بیمار با علائم سکته حاد مغزی به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند، پس از معاینه و انجام سی تی اسکن درصورت تشخیص سکته حاد مغزی ایسکمیک (وجود لخته منجر به بروز سکته شده باشد) در اسرع وقت توسط نورولوژیست تحت ترومبولیتیک تراپی در بخش داخلی اعصاب (Stroke Care Unit) قرار می گیرد.

رییس بیمارستان علی ابن ابی طالب زاهدان گفت : زمان طلایی برای مراجعه افراد دچار سکته مغزی به مراکز درمانی کمتر از ۵ ساعت است، در این فاصله فرد بیمار برای نجات از مرگ حتما باید به مرکز درمانی منتقل شود.

انتهای خبر/