بیش از یک میلیارد و ۳۹۳ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان توزیع شد

زاهدان -سکایی نیوز- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از یک میلیارد و 393 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان توزیع شد.

قربانعلی مردانی با اعلام این خبر به سکایی نیوز گفت : این فرآورده‌ها شامل بنزین، نفتگاز، نفت سفید و نفت‌کوره است که در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، کشاورزی، صنایع، پروژه‌های عمرانی، اصناف و مصارف خانگی در نواحی زاهدان، زابل، خاش و سراوان توزیع شده ‌است.

مردانی با اشاره به روند افزایشی عرضه فرآورده‌های نفتی در این مدت گفت: مقدار فرآورده‌های نفتی توزیع شده در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین درصد رشد توزیع فرآورده‌های نفتی دراین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، مربوط به نفت سفید با افزایش قابل توجه ۷۲ درصد بوده که با هدف ذخیره‌سازی سوخت زمستانی از سوی خانوارها انجام شده تا با شروع فصول سرد سال مشکلی وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به گازسوزشدن برخی از صنایع مصرف‌کننده نفت‌کوره از جمله صنایع سیمان سیستان و سیمان خاش، از صرفه‌جویی در مصرف این فرآورده و کاهش۲۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مدیر منطقه زاهدان همچنین درباره افزایش مصرف بنزین و نفتگاز گفت: با توجه به اقدامات کنترلی و نظارت‌های انجام شده، در این مدت مصرف بنزین ۹ درصد افزایش داشته و مصرف نفتگاز به دلیل افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌های سراوان و میرجاوه ۱۷درصد رشد داشته است.

گفتنی است، منطقه زاهدان به دلیل عدم برخورداری از خط لوله انتقال سوخت، فرآورده مورد نیاز مردم استان را به وسیله نفتکش‌های جاده‌پیما و مخزن‌دارهای ریلی از فاصله حداقل ۷۰۰ کیلومتر از سایر مناطق کشور تأمین و در مساحت گسترده منطقه توزیع می‌کند.

منطقه زاهدان به عنوان یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با دارا بودن چهار ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان، وظیفه تأمین و توزیع سوخت در شمال، مرکز و بخش هایی از جنوب استان پهناور سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.