امسال ۱۲۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان به زیر کشت محصولات پاییزه میرود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تامین نهاده های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان آماده بوده و به زودی کارکشت پاییزه در سیستان وبلوچستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز_ سید محمدرضا سیدحسینی در گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت : کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.

 

وی اظهارداشت: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از همه کشاورزان خواست با انجام کشت به موقع و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات اقدام نمایند.

 

حسینی با اشاره به خطرپذیری شغل کشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه،و اهمیت تضمین سرمایه کشاورزان ، به کشاورزان تاکید کردنسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

انتهای خبر/