اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه آب و برق طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه تا پایان خرداد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تسریع در اجرای شبکه آب و برق طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان اختصاص می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مهدی عباسی شب گذشته در سومین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سالجاری گفت : طرح‌های نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با پیشرفت خوبی در حال انجام است و مسوولان استانی اهتمام ویژه‌ای در ساخت مسکن دارند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته با رفع برخی موانع در زمینه آب و برق تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن در این استان تا پایان شهریورماه و تعدادی دیگر تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین بانک ها مکلف شدند تا پایان خردادماه جاری باقی مانده تسهیلات پرداخت نشده در روستاهای سیستان و بلوچستان را بپردازند.

وی از اختصاص زمین رایگان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته زمین به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله به روستاییان و شهروندان ساکن در شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر واگذار می‌شود.

عباسی با بیان اینکه خود مالکان می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر جهت دریافت وام اقدام کنند و در این نوع از تسهیلات، بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات یارانه‌ای مطرح نیست، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان بانک های ملی، صادرات و تجارت برای اجرای پروژه های خودمالکی قول مساعد برای پرداخت تسهیلات بانکی و اجرای پروژه ها دادند.

وی اظهارداشت: همچنین مقرر شد در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر این استان، کسری خدمات روبنایی نظیر مدرسه، مسجد، درمانی و تجاری نیز در دستور کار قرار گیرد و به منظور تسریع در اجرای این خدمات ادارات کل راه و شهرسازی آماده واگذاری زمین هستند تا شهروندان گرامی از خدمات مناسب در محل سکونت خود برخوردار شوند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست با تاکید بر پیگیری برای رفع موانع تولید مسکن گفت: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند.

روح اله اکبری با بیان اینکه پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است افزود: با وجود جدی بودن کمبود زمین در شمال این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تلاش های مطلوبی برای حل این مشکل صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه ملی مسکن با این هدف راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات متعددی که در بخش مسکن وجود دارد، مبادرت ورزد.

انتهای خبر/