از برداشت خرما در نخلستان های زاهدان تا رکورد جوجه ریزی مرغداری های سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیر جهاد کشاورزی زاهدان در آغاز فصل برداشت خرماگفت: شهرستان زاهدان دارای ۶۷۰ هکتار نخلستان می باشد که از این سطح ۴۷۰ هکتار آن بارور و مابقی غیر بارور می باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز گفت: با همت پرورش دهندگان مرغ گوشتی ،از ابتدای سال جاری تا به امروز در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان ،تعداد ۹میلیون ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

علیرضا دهمرده افزود: با این میزان جوجه ریزی، بیش از ۱۶ هزار و ۵۶۰ تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.

 

دهمرده تاکید کرد: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره برداران روند ساخت و ساز ۳۲۷ واحدها صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

 

مهدی شهرکی‌ نیز در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز افزود:ارقام خرما معروف نخلستان های شهرستان اعم از زاهدی،پیارم،برحی،ربی و مضافتی می باشد و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳۱۰۰ تن خرما تولید و جهت فروش روانه بازار مصرف به نقاط مختلف و استانهای همجوار حمل می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالیهای اخیر و لزوم استفاده بهینه از آب موجود و جلوگیری از هدر رفت آب، جهاد کشاورزی اقدام به تجهیز سیستم های نوین آبیاری در بیش از ۴۰۰ هکتار از این باغات کرده است و اجرای این طرح در مابقی باغات در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای خبر/