یادداشت//

اعتراض کارکنان زاهدان به عدم تعطیلی ادارات دولتی در گرمای شدید و نبود تدابیر استانداری سیستان و بلوچستان

زاهدان -در روزهای اخیر، شهر زاهدان با دمای بسیار بالایی روبه‌رو شده است. این شرایط جوی سخت باعث نگرانی‌های فراوانی در میان شهروندان و به‌ویژه کارکنان ادارات دولتی شده است. آن‌ها با برگزاری اعتراضاتی نسبت به تصمیم استانداری برای عدم تعطیلی ادارات در این گرما شدید واکنش نشان داده‌اند. سوال اصلی اینجاست که چرا با وجود این شرایط دشوار، استانداری سیستان و بلوچستان تدبیری برای تعطیلی یا حداقل کاهش ساعات کاری نیاندیشیده و اعتراضات کارکنان به چه دلایلی شدت گرفته است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – اعتراضات کارکنان ادارات زاهدان به چند دلیل کلیدی شکل گرفته است که از آن میان می‌توان به گرمای شدید هوا در زاهدان می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی سلامت از جمله گرمازدگی، کم‌آبی و خستگی مفرط در شهروندان شود. این شرایط خطرات جدی جانی به دنبال دارد و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است، اشاره کرد.

 

در برخی از استان‌های کشور با شرایط مشابه، ادارات دولتی تعطیل شده یا ساعات کاری کاهش یافته است. این ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها باعث افزایش نارضایتی و احساس بی‌عدالتی در میان کارکنان زاهدان شده است.

 

عدم تعطیلی یا کاهش ساعات کاری استانداری زاهدان، به‌عنوان مرجع اصلی تصمیم‌گیری در این زمینه، در ساعات اوج گرما، باید به سلامت کارکنان توجه بیشتری نشان دهد. این تصمیم می‌توانست فشار روانی و جسمی ناشی از گرما را کاهش دهد.

 

استانداری باید با درک درست از وضعیت بحرانی موجود و اتخاذ تدابیر مناسب، هم سلامت کارکنان را تضمین کرده و هم از ایجاد نارضایتی‌های بیشتر جلوگیری کند. در شرایطی که گرمای شدید تهدیدی جدی برای سلامتی و بهره‌وری کارکنان به‌شمار می‌رود، تصمیمات مناسب و به‌موقع می‌تواند نقش حیاتی در مدیریت این بحران ایفا کند.

 

الهه خشاوه – مدیرمسئول پایگاه خبری سکایی نیوز