دکتر شهریاری:

از مهاجرت بیش از ۱۲ هزار پزشک به دلیل نارضایتی از سیستم بهداشت تا مشکلات امنیتی زاهدان؛ نگرانی مردم از سرقت‌های مسلحانه

زاهدان - بیش از ۱۲ هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی به دلیل عدم رضایت از سیستم بهداشت و درمان و شرایط اقتصادی از کشور مهاجرت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – دکتر حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، بیان کرد: رعایت اصول حرفه‌ای در هر کاری ضروری بوده؛ اما در امر اطلاع‌رسانی که با اندیشه مردم سر و کار دارد، بسیار حیاتی است.

 

وی افزود: خبرنگاران باید به کار و رسالت خود اهمیت و ارزش داده که لازمه تحقق آن نیز مطالعه و تحقیق است.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقد پایه اصولی در روند پیشرفت و اصلاح جامعه است، ادامه داد: خبرنگاران باید اخبار خود را به صورت آزادانه، بی طرفانه و منصفانه برای پیشرفت تعالی منطقه و تصمیم گیری درست منتشر کرده تا مخاطب آنها درست در خصوص آنها تصمیم گیری کنند.

 

وی گفت: خبرنگاران نقش موثری در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آگهی بخشی مردم دارند و در مسائل مختلف بویژه انتخابات، تلخی و شیرینی های کشور همواره با تلاش و همت همراه و هماهنگ بوده که وظیفه خود دانسته از تلاش ها و حضورتان کمال تقدیر را داشته باشیم.

 

دکتر شهریاری می‌گوید : نمونه کار خطیر خبرنگاری را در نوار غزه شاهد هستیم، تعداد زیادی از اهالی رسانه که برای آگاه کردن افکار عمومی و انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه حضور دارند، علی رغم اینکه در تمامی جنگ ها اعلام می شود که نباید به خبرنگاران تعرض کرد، به صورت هدفمند هدف قرار می‌گیرند و به شهادت می رسند.

 

وی افزود: این تلاش مذبوحانه رژیم صهیونیستی نا موفق بوده، زیرا تلاش اهالی رسانه و ظرفیت شبکه های اجتماعی باعث انعکاس واقعیت ها و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بارها مسائل را به رییس جمهور شهید منتقل کردم، اما مسائل رفع نشد، بیان کرد: به رغم تلاش های صورت گرفته، سیستان و بلوچستان مثل همیشه مشکلات خاصی دارد، انتظاری که از شهید رئیسی داشتیم، برآورده نگردید و به بسیاری از مشکلات رسیدگی نشد.

 

نماینده زاهدان مجلس ادامه داد: علی رغم این‌که اعتبارات قابل توجهی در حوزه امنیت به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده، اما به شهادت رسیدن حدود ۹۰ نفر از مدافعان امنیت از فراجا و سپاه طی یکسال در استان نشان می دهد که سیستان و بلوچستان به خوبی مدیریت نمی شود.

 

دکتر شهریاری تصریح کرد: مشکلات امنیتی به ویژه سرقت های مسلحانه، سبب نگرانی مردم زاهدان شده و مردم مدام با بنده تماس می گیرند.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می رود جابه جایی که در فرماندهی انتظامی استان رخ داد، موجب کاهش مشکلات استان شود.

 

دکتر شهریاری با تاکید بر اینکه باید مرزها را کنترل کنیم، گفت: مرزها را تقریبا رها کردیم و قصد داریم امنیت را در شهر کنترل کنیم، این مسئله موجب آزار رساندن به مردم می شود، امیدوارم در دولت جدید اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

وی یادآور شد: آقای دکتر پزشکیان می‌خواهد کار کند، امیدوارم که جناح ها و طیف های سیاسی بگذارند و مانع تراشی نکنند.

 

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی به دلیل عدم رضایت از سیستم بهداشت و درمان و شرایط اقتصادی از کشور مهاجرت کردند.

 

دکتر شهریاری گفت: با روی کار آمدن دولت چهاردهم باید برنامه‌های ویژه ای در حوزه بهداشت و درمان اجرا شود تا ضمن حمایت از فعالان حوزه بهداشت و درمان، از مهاجرت این قشر نیز کاسته شود.

 

انتهای خبر/