سیستان و بلوچستان در بین استانها کمترین نرخ اشتغال را دارد

سراوان- سکایی نیوز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان: متاسفانه از نظر نرخ اشتغال، سیستان و بلوچستان در بین استانها کمترین نرخ اشتغال را دارد واز این رو لازم است کار در زمینه توسعه آموزشهای مهارتی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز– جلسه شورای مهارت شهرستان سراوان با حضور سعید تجلیلی فرماندار این شهرستان،جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیسان و بلوچستان،روسای دستگاههای اداری،دهیاران، بخشداران، مدیران سمن‌ ها،اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی و شرکای آموزشی بازاربا هدف ارتقاء و توسعه مهارت آموزی و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در راستای مهارت آموزی منجر به اشتغال پایدار برگزار شد.

 

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به جوانی جمعیت استان و اینکه استان بالاترین شاخص را در این زمینه دارد،گفت:متاسفانه از نظر نرخ اشتغال، سیستان و بلوچستان در بین استانها کمترین نرخ اشتغال را دارد واز این رو لازم است کار در زمینه توسعه آموزشهای مهارتی افزایش یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به آمادگی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در جهت ارائه آموزشهای مهارتی مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی،از حاضرین در جلسه خواست در جهت معرفی علاقمندان به آموزشهای مهارتی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار سراوان نیز بر اهمیت مهارت آموزی و نقش آموزشهای مهارتی در کاهش بیکاری و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه تاکید کرد .

 

وی گفت : راه حل سریع و کم هزینه رفع بیکاری و آسیب های شغل های کاذب،آموزشهای مهارتی و اشتغال‌پذیری جوانان از طریق حضور در دوره های فنی و حرفه ای است.

 

همچنین در پایان از مدیران دستگاههای همکار ، فعالین بازار کار در زمینه آموزش در محیط کار واقعی و مهارت آموختگان موفق با اهداء لوح تقدیر و هدیه قدردانی گردید.

انتهای خبر/