دلنوشته ای از دلتنگی مردم سیستان و بلوچستان برای امام رضا (ع)

شوق زیارت؛ دل‌های دلتنگ مردم سیستان و بلوچستان برای امام رضا (ع)

دل‌های مردم سیستان و بلوچستان، هر روز در آرزوی زیارت امام رضا (ع) می‌سوزد. این مردمانی که به دلیل دوری از حرم، تنها از راه دور سلامی به امام رضا می‌فرستند، با هر دلتنگی، قلبشان بیشتر به سوی مشهد می‌تپد.

 

 

 

به گزارش اختصاصی خبرنگار سکایی نیوز – دلتنگی‌های مردم سیستان و بلوچستان برای امام رضا (ع) قصه‌ای است به بلندای تاریخ، قصه‌ای که هرگز کهنه نمی‌شود و هر روز فصلی تازه از ارادت و عشق به اهل بیت (ع) در دل‌هایشان رقم می‌خورد. در این خطه محروم اما سرشار از مهر و ایمان، نام امام رضا (ع) همان آشنایی است که هیچ غریبی در دل‌ها باقی نمی‌گذارد.

 

مردم این دیار، با دل‌هایی سرشار از صفا و سادگی، هر سال در روز شهادت امام رضا (ع)، شوق زیارت حرمش را در قلب‌هایشان زنده نگه می‌دارند. آنان که توان رفتن به مشهد را ندارند، با یاد امام در خانه‌های خود، در میان جمع‌های خانوادگی، یا حتی در سکوت شب‌های پر ستاره، دل به آن حرم می‌سپارند. این مردم می‌دانند که فاصله‌ها شاید جسم را از حرم دور کند، اما دل‌ها همیشه به نور رضوی روشن است.

 

زائران سیستان و بلوچستانی که موفق به زیارت حرم می‌شوند، گویی گنجی یافته‌اند. آنان هر قطره اشک و هر لحظه دعا را به یاد تمامی آن‌هایی که نتوانسته‌اند همراهشان باشند، نثار می‌کنند. در نگاهشان، هر قدمی که در حرم برداشته می‌شود، به جای تمام آن دلدادگانی است که از دور، چشم به ضریح دوخته‌اند.

 

برای این مردم، حرم امام رضا (ع) فقط مکانی نیست؛ بلکه تجلی‌گاه امید و آرامش است، جایی که دل‌ها را از غربت و تنهایی بیرون می‌کشد و آن‌ها را در آغوش مهربانی امام می‌پیچد. هر بار که دلتنگی به سراغشان می‌آید، نام امام رضا (ع) را زمزمه می‌کنند و دل‌هایشان را آرام می‌کنند؛ همان نامی که بارها و بارها از پدران و مادرانشان شنیده‌اند و در تمام زندگی همراهشان بوده است.

 

اینجا در سیستان و بلوچستان، هر ذکری از امام رضا (ع)، چراغی است که در دل‌ها روشن می‌شود و هر باری که نامش بر لب می‌آید، آرامشی است که چون نسیمی بر قلب‌ها می‌وزد. آری، دل‌های ما همیشه به یاد امام رضا (ع) زنده است، حتی اگر جسممان از آن حرم دور باشد.

 

 

ما در پایگاه خبری سکایی نیوز شهادت امام علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام)، خورشید درخشان آسمان طوس و عالم آل محمد (ص)، را به تمامی شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم.

 

باشد که در سایه توسل به امام رضا(ع)، شفاعت ایشان شامل حالمان گردد.

 

الهه خشاوه مدیر مسئول پایگاه خبری سکایی نیوز