رونمایی از ۳ کتاب در فرهنگسرای جوان زاهدان/”بلوچستان در ادوار تاریخ” نقد و بررسی شد

زاهدان -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از رونمایی 3 کتاب طی نشستی در فرهنگسری جوان زاهدان خبر داد و گفت: کتاب "بلوچستان در ادوار تاریخ" در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – علی سرگزی در نشست نقد و رونمایی کتاب که با عنوان چراغ دانایی در فرهنگسرای جوان زاهدان برگزار شد، ضمن تسلیت ماه محرم و تقدیر از اصحاب قرآن، فرهنگ، هنر و رسانه که در صحنه انتخابات حماسه آفریدند، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی و رسانه ای این اداره کل و حضور افراد متخصص، سلسه برنامه هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی به صورت مرتب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام ادامه داد: پس از قرن ها، یک کتاب معجزه پیامبر اسلام (ص) می شود، آری قرآن کریم آموزنده ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین نسخه نجات بشر است.

این مقام مسئول با بیان این که نهج البلاغه نیز سند دیگری است که جایگاه کتاب را در اسلام نشان می دهد، افزود: اهمیت کتاب به گونه ای بالاست که برای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیت اول نظام جمهوری اسلامی ایران معنا و پیام دیگری دارد، ایشان ساعت ها در نمایشگاه کتاب حضور پیدا می کنند و نسبت به همه آثار شناخت دارند، به گونه ای که روی هر کتابی دست بگذاری، مشاهده می کنی که مطالعه کرده اند.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با جدیت از تداوم برگزاری محافل نقد و رونمایی کتاب حمایت خواهد کرد تا شور و حال دیگری در این حوزه پدیدار شود.

گفتنی است؛ در نشست نقد و رونمایی کتاب، چراغ دانایی که در قالب طرح قرارگاه فرهنگی شهید آوینی شاهد برگزاری آن بودیم، سه کتاب “آب و آفتاب” اثر ابراهیم محمودی، “اندیشیدن به باورها” و “کودک خیال” اثر محمود چراغی رونمایی شد و کتاب “بلوچستان در ادوار تاریخ” که توسط محمد صدیق دهواری و سیروس سیدزاده بازنویسی و ویرایش شده است، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای خبر/