افزایش مصرف بی‌رویه آب در زاهدان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مردم باید مصرف بهینه آب را در اولویت قرار دهند، گفت: روزانه ۳۰ درصد آب صرف شست‌وشو و مصارف، بیهوده هدر می‌رود که می‌بایست برای کاهش تنش آبی راهکارهای صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب در برنامه روزانه مردم به طور جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – حمیدرضا کیخائی بیان کرد : در شبانه‌روز به ازای هر فرد باید ۱۸۰ لیتر آب تولید شود که این رقم به ۱۴۰ لیتر کاهش یافته و این شرایط نیازمند همراهی و مشارکت مردم در مصرف بهینه آب است.

به گفته وی، طرح‌های اضطراری برای تأمین آب زاهدان در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تأمین آب این شهر افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، مصرف بهینه نقش مهمی در کاهش قطعی و کمبود آب دارد.

کیخائی با اشاره به اینکه آب شهر زاهدان از سه منبع با ظرفیت ۲۱۰۰ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شود، گفت: در شرایط اوج مصرف، با وارد مدار شدن کولرها و افزایش مصرف آب ناشی از گرمای هوا، نیاز آبی این شهر به بیش از ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد که از شهروندان تقاضا داریم از مصارف غیرضروری در این ایام اجتناب کنند.

وی همچنین با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به زاهدان نیز، گفت: خط انتقال آب از دریای عمان به مرکز استان تا سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید، سایر طرح‌های اضطراری نیز برای تامین آب زاهدان و سیستان به صورت همزمان در حال اجراست.

انتهای خبر/