آیت‌الله محامی: کمبودهای آموزش و پرورش نگران‌کننده است

زاهدان _ سکایی نیوز _ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بیان چالش‌ها و نیاز های آموزش و پرورش با هدف معطوف کردن توجه مسئولین تصمیم‌گیر است تا دست اندرکاران کشور برای حوزه تعلیم و تربیت، اهمیت بیشتری قائل شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز _ آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های انجام گرفته در دستگاه تعلیم و تربیت استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: آموزش و پرورش با وجود اهمیت، گستردگی و فعالیت‌های فراوانی که در بطن خود دارد؛ متاسفانه همواره با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده که نکات مختلفی در این جهت تاثیرگذار است از جمله گستردگی مجموعه و عدم توجه به اهمیت آن که متاسفانه در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های کلان به اهمیت آموزش و پرورش توجه کافی صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه زاهدان افزود: بیان چالش‌ها و نیاز های آموزش و پرورش با هدف معطوف کردن توجه مسئولان تصمیم‌گیر است تا دست اندرکاران کشور برای حوزه تعلیم و تربیت، اهمیت بیشتری قائل شوند و سرمایه‌گذاری و بودجه‌ریزی بیشتری داشته باشند و این مطالبه‌گری می‌تواند اتفاقات خوب و رو به جلویی را رقم زند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش هم مایه خوشحالی و امیدواری به آینده و هم در مواردی کمبودهای موجود نگران‌کننده است اما باید نیمه پر و خالی لیوان را در کنار هم ببینیم تا از پیشرفت‌ها مغرور نشویم و از طرفی کمبودها سبب ناامیدی ما خواهد شد و در واقع مقایسه شاخص‌ها باید انگیزه‌ای برای رشد بیشتر باشد.

وی بیان داشت: بنده در گذشته خواستار ارائه سندی از وضعیت موجود و نیز چشم‌انداز آینده آموزش و پرورش استان بودم که اگر چنین سندی به بنده ارائه شود مبنای کار قرار خواهد داشت و ما در گفت‌وگوهای خود به همان سند استناد خواهیم کرد.

همچنین در ابتدای این دیدار بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز عنوان کرد: در برنامه پنج ساله توسعه شاخص‌های استان که به تایید شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و شورای معاونین وزارت متبوع رسیده و به منظور اجرا به استان ابلاغ شده با بیان وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر، سه مقوله مهم کیفیت بخشی، توانمندسازی و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز به عنوان رویکردهای اصلی کار در دستگاه تعلیم و تربیت تعریف شده است.

 

انتهای خبر/