حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

زاهدان _ سکایی نیوز _ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن عرض خدا قوت به کارکنان این مجموعه به تشریح مهمترین وظایف بنیاد شهید در تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز _ آیت‌الله مصطفی محامی ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان جبهه مقاومت از جمله شهید سیدحسن‌نصرالله عنوان کرد: امیدواریم به لطف خداوند متعال جبهه مقاومت روز به روز گسترش بیشتری پیدا کرده و اسرائیل غاصب به دست رزمندگان این جبهه نابود شود.

امام جمعه ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا و امام خمینی(ره) افزود: باید از شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت سپاسگزار باشیم چرا که این عزیزان با اهدای جان خود انقلاب را به ثمر رسانده و از آن حفاظت کردند و توانستند با خون خود درخت انقلاب را آبیاری و آن را تنومند و پر ثمر کنند و فرهنگ مقاومت و جبهه مقاومت را گسترش دهند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: آنچه که امروز در کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت شاهد آن هستیم و اگر ما امروزه در کشور خود از نعمت امنیت و استقلال برخوردار هستیم نتیجه از خود گذشتگی همین شهداست که با تقدیم جان خود جامعه ما را مدیون خود کردند.


وی هدف از حضور در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را عرض خدا قوت به مجموعه همکاران این مجموعه عنوان کرد و اذعان داشت: مجموعه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید قدر خود و کارشان را بدانند چرا که عمرشان در راه خدمت به خانواده شهید صرف می‌شود، عمری که می‌توانست در راه دیگر و صرف خدمتی دیگر باشد و کار در دستگاه بنیاد شاید یک کار ویژه و به قدری ارزشمند است که می‌طلبد شب و روز با جان و دل کار کنید و نسبت به شهدا ادای دین داشته باشید.

آیت‌الله محامی بیان داشت: ارائه خدمت به مردم و افراد نیازمند و شاد کردن دل مسلمان ارزشمند است چه برسد به اینکه آن فرد جز خانواده شهید باشد و اگر رضایت چنین فردی را جلب کنید دعای خیر او در تامین سعادت دنیا و آخرت شما تاثیر گذار است.

وی گفت: متأسفانه گاهی ما به این مسائل چندان توجه نکرده و ساده از کنار آن عبور می‌کنیم اما در روایت داریم که روزی فردی در حضور امام صادق(ع) در حال طواف خانه‌ خدا بود و فرد دیگری برای حل مشکل از ایشان درخواست داشت و امام صادق(ع) مطرح کرد که طواف را رها کرده و به یاری این فرد بشتاب و این اهمیت رسیدگی به کار مردم را می‌رساند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: شکر عملی از نعمتی که در اختیار شما قرار گرفته این است که هر چه از عهده شما جهت ارائه خدمت بر می‌آید انجام دهید.

وی گفت: در تکریم خانواده شهدا باید دقت داشته باشی که بخش عمده کار حفظ جایگاه این عزیزان، شخصیت و تکریم عاطفی آن‌هاست.

آیت‌الله محامی افزود: رسیدگی مالی و رفع مشکلات و مباحث درمان خانواده شهدا بخش کوچکی از کار است که متاسفانه در این جهت هم کمتر کار کرده‌ایم و سیستم آن گونه که باید نتوانسته حمایت های خاصی داشته باشد و به عنوان مصداق خانواده‌هایی هستند که برای تامین داروهای مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند و یا برخی از خانواده‌های شهدا از عدم اشتغال رنج می‌برند و ما نتوانسته‌ایم برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم که البته انجام این امورات کار سختی نیست اما متأسفانه انجام نشده است هر چند که بنده در این جهت پیگیری‌هایی داشته‌ام و اقداماتی هم صورت گرفت اما باز هم مشکلات به طور کامل رفع نشده و همچنان برخی با مشکلات مواجه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مهمترین قسمت کار جنبه فرهنگی و نگاه به جایگاه خانواده شهداست و باید بتوانیم شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که نسل جدید خانواده معظم شهدا را قهرمانان کشور بدانند.

وی ادامه داد: گام دیگر کار این است که مشخص کنیم آرمان شهدا چه چیزی بود و شهدا برای چه چیزی جان خود را تقدیم کردند و آیا این آرمان تحقق پیدا کرده و آیا توانسته‌ایم مسیر شهدا را ادامه دهیم یا خیر؟ که عمدتا در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شرمنده شهدا هستیم.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: یکی از راه‌های تکریم خانواده شهدا این است که ببیند آرمان فرزند شهیدش تحقق پیدا کرده است.

وی گفت:باید دقت داشته باشیم که در تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دریایی از کار وجود دارد که البته بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند همه این امورات را انجام دهد بلکه باید به عنوان مدعی العموم از دستگاه‌های مختلف مطالبه و همه را پای کار بیاورد و این یکی از مهمترین کارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.

 

 

انتهای خبر/