جمع‌آوری و توقیف لامپ‌های غیراستاندارد در زابل

زابل _ سکایی نیوز _ رئیس اداره استاندارد زابل در شمال سیستان و بلوچستان از جمع‌آوری و توقیف لامپ‌های غیراستاندارد با علامت تجاری الکتروپارس و نور ایران در این شهرستان خبر داد.

رضا شهرکی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: بازرسان استاندارد برای شناسایی لامپ‌های غیراستاندارد با هدف کنترل کیفیت آن‌ها از سطح بازار شهرستان زابل بازرسی کردند.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها لامپ‌های کم مصرف با علامت تجاری الکتروپارس و نورایران فاقد استاندارد، توقیف و جمع‌آوری شدند.

رئیس اداره استاندارد زابل افزود: این لامپ‌ها از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید، توزیع و فروش آن بدون علامت استاندارد ممنوع است.

وی بیان کرد: به استناد ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تاییدیه سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.

شهرکی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام خرید لامپ و سایر کالاها به علامت استاندارد آن محصول توجه کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اعتبار و اصالت علامت استاندارد اطمینان حاصل کرده و در صورت دریافت پاسخ مبنی بر عدم اعتبار، مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به این اداره اطلاع دهند.

 

انتهای خبر/