کسب رتبه ششم میزان جوجه ریزی مرغداری‌های سیستان و بلوچستان در کشور

زاهدان _ سکایی نیوز_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از کسب رتبه ششم میزان جوجه ریزی مرغداری‌های استان در کشور در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز _ علیرضا دهمرده در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد هماهنگی امنیت غذایی کشور افزود: با همت واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان در مهر ماه امسال۲ میلیون و ۵۷۸ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح استان انجام شده که ۱۸ درصد نسبت به تعهد جوجه ریزی مهرماه رشد دارد.

وی میزان تعهد جوجه ریزی واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان وبلوچستان در مهر ماه سالجاری را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: در مهرماه با تلاش واحدهای مرغداری میزان جوجه ریزی به رقم ۲ میلیون و ۵۷۸ هزار قطعه رسیده که با این میزان جوجه ریزی استان رتبه ششم جوجه ریزی در بین استان های کشور را کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲۲ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی توسط بخش خصوصی در استان در حال ساخت است.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در سیستان و بلوچستان و همچنین فعالسازی واحدهای تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم و با توجه به ظرفیت مرزی بودن استان علاوه بر خودکفایی، به صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به کشورهای همسایه نیز دست یابیم.

 

انتهای خبر/