دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها موظف به همکاری با مجریان طرح سرشماری کشاورزی هستند

زاهدان _ سکایی نیوز _رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به سرشماری عمومی کشاورزی گفت: باید تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها با مجریان طرح همکاری‌های لازم را داشته باشند و مردم را در خصوص همکاری مطلوب با مأموران سرشماری توجیه و تشویق کنند.

مهرداد عرب اول در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز ، با بیان توضیحاتی در خصوص سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳عنوان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی به معنی شمارش همه واحدهای کشاورزی کشور و ثبت خصوصیات هر یک به طور جداگانه بوده و از آنجا که این سرشماری تمام واحدهای کشاورزی نقاط روستایی و شهری سراسر کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد، به آن سرشماری عمومی کشاورزی گفته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سرشماری عمومی کشاورزی را در آبان ماه سال ۱۴۰۳ به مرحله اجرا درآورد.

مهرداد عرب اول از سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرشماری‌های کشور یاد و اضافه کرد: این مهم به صورت مستقیم با مباحث امنیت غذایی و سفره مردم ارتباط دارد، این داده‌ها که منجر به برنامه‌ریزی درست در حوزه کشاورزی می‌شود، خروجی این سرشماری خواهد بود.

وی بیان کرد: برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی، نیاز به اطلاعات دقیق و بهنگام در سطح آبادی ها و شهرها است که فقط از سرشماری به دست خواهد آمد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به استان، عنوان کرد: متاسفانه در سال ۱۴۰۳ تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی به استان‌های مختلف کشور درصد پایینی بوده؛ اما قرار است در هر استان تعدادی از پروژه‌های مهم شناسایی و تامین اعتبار به صورت کامل انجام بگیرد که در سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ پروژه کلان و تاثیرگذار را به مرکز کشور ارائه کردیم.

 

انتهای خبر/