برنامه ریزی و یافتن راهکار حل مشکلات، اولویت شهرداری و شورای شهر باشد

زاهدان _ سکایی نیوز _استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی و یافتن راهکار حل مشکلات، اولویت شهرداری و شورای شهر باشد، اگر انجام مطالبات و پیگیری‌ها درست انجام شود بسیاری از مسائل حل و طرح‌ها سرعت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز _ محمد کرمی در جلسه‌ای که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان برگزار شد با بیان اینکه عملکردها باید شفاف باشد تا مشکلات مردم رفع شود، افزود: شما مسوولان این شهر هستید مردم از شما به عنوان شورای شهر و شهرداری توقع دارند باید پیگیر اموراتی مانند جمع‌آوری زباله یا سایر موارد باشید.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر نامناسب است و هر روز انتقاد می‌شود، اظهارکرد: راهکار وجود دارد شورای شهر باید جلسات بیشتری برگزار و موضوعات را به صورت ریز بررسی و پیگیری کند اگر انجام مطالبات و پیگیری‌ها درست باشد بسیاری از مسائل حل و طرح‌ها سرعت می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: معضل سوخت در این استان یک چالش است، ۴۵ کارگاه تنها در بزرگراه‌ها فعال هستند، علاوه بر آن در طرح‌های برق‌رسانی، گازرسانی، راه آهن، مسکن و معادن دستگاه‌ها فعال و کار می‌کنند؛ بنابراین اگر ماشین آلاتی کار نمی‌کند نباید سوخت به آن اختصاص یابد، این‌ها باید مدیریت، کنترل و نظارت شوند.

وی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر باید از ظرفیت مولد سازی استفاده کنند زمین در اختیار شهرداری قرار داده شده نباید کارها رها شود باید ارتباط خود را با سایر دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌ها فعال کنید، مردم را پای کار بیاورید، هیدوچ نمونه کامل استفاده از ظرفیت مردمی است.

کرمی با بیان اینکه فرهنگ سازی باید به درستی انجام و مردم پای کار باشند شهر برای همگان است همه باید به آن کمک کنی گفت: فرهنگ سازی باید به درستی انجام و مردم پای کار باشند شهر برای همگان است همه باید به آن کمک کنیم.

وی با بیان اینکه برای طراحی شهر باید از ظرفیت دانشکده هنر به صورت دائمی استفاده کرد، گفت: در حوزه مبلمان شهری نیز از مجموعه پارک علم و فناوری کمک بگیرید.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه‌ریزی در هر کاری مهم بوده باید پیگیری جدی داشته باشید همه دستگاه‌ها یکی هستند در این رابطه برنامه و بودجه هم کنار شما خواهند بود تا کار مردم پیش برود؛ اما آنچه مهم است اینکه شورای شهر به طور جد پیگیر موارد مطرح شده باشد و جلسات را بیشتر برگزار کند.

وی افزود: کارخانه منطقه لار و ملک سیاه کوه که راه اندازی شود قطعاً مانند کارخانه فولاد مبارکه اصفهان کمک کار شهرداری خواهد بود و از سود خود به آنها اختصاص خواهد داد، از طرف دیگر چندین کارخانه طلا در دست ساخت بوده که یکی از آنها به بهره‌برداری رسیده، باید با فعالان حوزه طلا جلسات برگزار و بازار ساخت ایجاد و از این ظرفیت‌ها استفاده کنید چرا که سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت معادنی که دارد ثروتمند است.

کرمی بیان کرد: باید با جدیت تلاش کنید، اولین ظرفیت و ثروت سیستان و بلوچستان نیروی انسانی است، سال گذشته ۱۰ هزار دانش آموز آموزش‌های لازم در زمینه اقتصاد دیجیتال را فرا گرفتند و اکنون ۴۵ شرکت فعال دارند.

وی افزود: طرح بازگشایی و احداث بلوار جدید لشکر ۸۸ زرهی از ضروریات و در راستای حل مشکلات ترافیکی و تردد در مرکز شهر زاهدان بوده، اجرای این طرح و بازگشایی آن باعث کاهش بار ترافیکی در میدان امام علی (ع) و میدان پاسداران و همچنین سهولت رفت و آمد و کاهش زمان دسترسی خواهد شد.

 

انتهای خبر/