معاون استاندار: دو هدف مهم تامین گوشت کشور و اشتغالزایی با اقدامات و فعالیت های نظارتی محقق شد

زاهدان _ سکایی نیوز _معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تامین گوشت کشور و اشتغال زایی به عنوان دو برنامه مهم هدف گذاری شد که با فعالیت‌های مناسب و نظارت دقیق دستگاه های اجرایی متولی همگام با کنترل بیماریهای دامی محقق گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز _ داوود شهرکی ضمن تبریک صدمین سالگرد تاسیس سازمان دامپزشکی، به تلاش های دامپزشکی در بحث واردات دام و تولید غذای بهداشتی سالم اشاره کرد و گفت: اثرات تشکیل این سازمان صد ساله در زندگی مردم کاملا تاثیر گذار و مشخص است.

وی افزود: فرآیند واردات دام را  با توجه به ظرفیت استان در تامین گوشت کشور تسهیل کردیم و همچنان حمایت می‌کنیم لذا به دلیل مخاطرات بهداشتی سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست و این فرآیند باید تحت کنترل انجام شود.

وی ادامه داد: حوزه دامپزشکی در بحث امنیت  غذایی فعال است و تامین، سلامت و توزیع بهداشتی غذا همراه با کنترل بیماریهای دامی از خدمات بارز دامپزشکی می باشد و اینکه با توجه به شرایط مرزی شیوع بیماری نداریم، نشان‌دهنده این است که اداره کل دامپزشکی استان در کنترل‌های بهداشتی، صدور مجوز دام، قرنطینه و … به صورت هدفمند و موثر اقدام کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای توسعه یک بخش، سلامت جامعه را فدا نمی‌کنیم  و هر تصمیمی که در حوزه واردات دام گرفته می شود؛ بر اساس سه اصل سلامت، ایمنی و امنیت استوار است.

شهرکی ادامه داد: نتیجه مدیریت و پیگیری مدیریت استان توام با کنترل و نظارت خوب اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در امر نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌ها و قرنطینه منجر به اشتغال و تامین گوشت کشور از طریق استان سیستان و بلوچستان شده است.

وی تداوم نظارت های بهداشتی را متضمن امنیت غذایی دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف بهداشتی، دستگاه‌های متعدد نقش دارند و دامپزشکی نقشی اثرگذار در صیانت از بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: بر این اساس؛ اهمیت کار دامپزشکان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و همکاری مستمر و موثر تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی ضروری است.

 

انتهای خبر/