افتتاح مدرسه تیزهوشان دخترانه استاندارد و مجهز در شهرستان سراوان

سراوان _ سکایی نیوز_ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان از افتتاح یک مدرسه تیزهوشان دخترانه مجهز و استاندارد در شهرستان سراوان به همت اداره کل نوسازی مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز  میثم لکزایی بیان داشت: این مدرسه به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت خیر نیک اندیش سید حسن طباطبایی رفیعی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و با زیربنای با ۸۰۰ مترمربع ساخته شده است.

وی افزود : این فضای آموزشی با زیرساخت‌های مدرن و استاندارد، فرصتی طلایی برای ۳۰۰ نفر دانش‌آموزان دختر در شهرستان سراوان فراهم کرده تا در محیطی امن و مجهز به تحصیل بپردازند.

وی با تقدیر از تلاش‌های خیرین، به ویژه سید حسن طباطبایی رفیعی گفت: خیرین مدرسه ساز ستون‌های امید و پیشرفت در مناطق محروم هستند و تلاش‌های آن‌ها، علاوه بر افزایش فضای آموزشی استاندارد، باعث شده تا دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار نیز از فرصت‌های آموزشی برابر بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افتتاح این مدرسه گامی مؤثر در مسیر عدالت آموزشی و پرورش استعدادهای درخشان است، افزود: این دستاورد بزرگ برای دانش‌آموزان سراوان، چراغی روشن برای آینده درخشان جوانان استان سیستان و بلوچستان است و امید است که ساخت اینگونه پروژه‌ها در سایر مناطق محروم کشور نیز مورد توجه قرار گیرد .

لک زایی در پایان با تاکید بر اینکه افزایش سرانه فضای آموزشی و برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت : عدالت آموزشی به معنای فراهم آوردن فرصت‌های برابر برای تمامی دانش‌آموزان، فارغ از موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی، نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه پایدار و رشد اجتماعی کشور دارد و افتتاح این مدرسه تیزهوشان در سراوان، نمونه‌ای بارز از تلاش برای کاهش شکاف‌های آموزشی بین مناطق برخوردار و کمتر برخوردار است .

 

انتهای خبر/