پایداری سوخت در سیستان و بلوچستان نیاز به توسعه زیرساخت ها دارد

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی را مهمترین اولویت سوخترسانی و توسعه زیرساخت‌های استان بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز _ مدیر منطقه در جلسه پدافند غیرعامل که امروز چهارشنبه (۱۸/ مهر/ ۱۴۰۳) با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ستاد منطقه برگزار شد گفت: یکی از ضروریت‌های اصلی منطقه در زمینه تأمین پایدار سوخت، احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی است که امید است با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولین استان، محقق شود.

قربانعلی مردانی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماههای سرد سال، ذخیره سازی لازم در انبارهای نفت منطقه انجام شده و هیچ مشکلی در زمینه تأمین و توزیع سوخت وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه روزانه به طور میانگین ۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان توزیع می شود و تأمین و حمل عمده این حجم فرآورده از طریق نفتکش‌های جاده پیما و بخشی از آن توسط مخزندارهای ریلی انجام می شود، کار سخت و بسیار توان فرسایی است، ولی با همت و تلاش کارکنان منطقه، عملیات سوخترسانی به نحو مطلوب و بدون وقفه درحال انجام است.

مدیر منطقه زاهدان گفت: به منظور پایداری در شرایط بحران در زمینه تأمین آب، برق، گاز و سایر نیازهای ضروری، ادارات و صنوف خاص همچون بیمارستان ها، خبازی ها و مصرف کننده های عمده از جمله: نیروگاه های برق و کارخانه های سیمان، لازم است پیگیری، تأمین و ذخیره سازی مناسب سوخت توسط سازمان های ذیربط انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه تأمین سوخت پایدار از سوی منطقه زاهدان گفت: باید فرآیندهای آماده شده در شرایط قطع برق و گاز و سایر بحران ها وجود داشته باشد تا در صورت بروز اتفاقات ناخواسته، شرایط به شکل مطلوب مدیریت شود.

میثم مرادیان با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی در زمینه پدافند غیرعامل افزود: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل در سازمان ها و ادارات مختلف استان و مدیریت هماهنگ و جامع، ضمن قدردانی از نگاه بین بخشی شرکت نفت منطقه زاهدان و تعامل با سایر ادارات، لازم است این تعامل در سایر ادارات استان نیز وجود داشته باشد.

 

انتهای خبر/