موافقت با انتقال بیش از سه هزار فرهنگی سیستان و بلوچستانی انجام شد

زاهدان _ سکایی نیوز_ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه نقل و انتقالات فرهنگیان از مجموع هفت هزار و ۹۷ متقاضی درون و برون استانی، با درخواست سه هزار و ۸۸۲ نفر موافقت شده که معادل ۵۴.۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز _ حسن بروشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار آغاز سال تحصیلی جدید”برای ایران، برای مدرسه” بیان کرد: اگر مدارس پویا و اثرگذار باشند طبیعتا در پویایی جامعه و نظام نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند چرا که در این مدارس نسلی تربیت می‌شوند که آینده نظام و انقلاب را می‌خواهیم به آنها بسپاریم.

وی تصریح کرد: حاکمیت گفتمان تربیت در فضای تعلیم و تربیت یکی از راهبردها و سیاست های کلان آموزش و پرورش به شمار می‌رود همچنین تقویت مدارس دولتی و توجه ویژه به شاخص‌های آموزش و پرورش بسیار مهم قلمداد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال تمام دبیرانی که در مجموعه مدارس خاص تدریس می کرده اند برای توزیع عادلانه معلمان توانمند در مدارس عادی نیز تدریس انجام می‌دهند عنوان کرد: این معلمان علاوه بر تدرس در مدارس تیزهوشان و نمونه در مدارس عادی نیز تدریس انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه معلم، دانش آموز و اولیا سه گروه از ذی نفعان آموزش و پرورش به شمار می‌روند عنوان کرد: هر جا که پیوند اولیا با مدرسه را داشته ایم توفیقات خوبی حاصل شده چرا که این پیوند می‌تواند به نظام برای ارتقای شاخص کیفیت آموزشی و توانمندسازی نیروها کمک کند، در واقع یکی از مهمترین مولفه‌های تاثیرگذار در تحقق اهداف نظام آموزشی، مشارکت و همراهی دیگر مجموعه‌ها بویژه خانواده‌ها و اولیا با برنامه‌های آموزش و پرورش و مدارس خواهد بود.

بروشکی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰۸ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که از این رقم بیش از ۶۲ هزار دانش آموز جدید بوده اند که وارد چرخه تعلیم و تربیت شده‌اند در واقع این رقم در مقایسه با میانگین آمار کشوری رشد بیش از ۱۲ برابری را نشان می‌دهد.

کلاسی بدون معلم در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

به گفته وی در مقطع ابتدایی تراز نیروی انسانی مثبت است و کمبود نیرو وجود ندارد همچنین در مقطع متوسطه موضوع کمبود نیرو با تخصیص ساعات حق التدریس مانند سال‌های گذشته مدیریت شده و اکنون می‌توانیم بگوییم کلاسی بدون معلم در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در رابطه با ساخت و ساز کلاس‌های درس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در ۶ ماهه اول سال اظهار کرد: تعداد ۱۷۷ پروژه در قالب ۷۱۰ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسیده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده و نهضت ساخت و ساز کلاس‌های درس آغاز و در حال تقویت و توسعه شده که با توجه به شعار سال به دنبال تقویت مدارس دولتی و نظارت حداکثری بر عملکرد مدارس غیردولتی هستیم.

بروشکی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ در حوزه جذب و پذیرش نیروی انسانی اتفاق گسترده و بزرگی در سیستان و بلوچستان رقم خورده است به طوریکه در آزمون استخدامی ماده ۲۸ رشته‌های آموزگاران ابتدایی، استثنایی، دبیری، هنرآموزی و کیفیت بخشی تعداد پنج هزار و ۳۷ نفر و در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت شهید رجایی و استعدادهای برتر ۲۰۰۰ نفر ردیف به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان سیستان و بلوچستان افتخارات بزرگی را در سطح ملی و بین‌المللی از جمله کسب ۱۴ مدال طلا و نقره در المپیادهای علمی و پژوهشی، کسب ۲ مدال طلا و برنز جهانی در رقابت آسیایی سنگاپور و رقابت جهانی توسعه نرم‌افزارهای موبایل در فرانسه و کسب بیش از ۱۰۰ رتبه اول تا سوم کشوری در المپیاد ورزشی، کنگره قرآنی سمپاد، جشنواره‌های جوان و نوجوان خوارزمی و کارسوق‌های علمی و پژوهشی به دست آورده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به شاخص میانگین معدل امتحانات نهایی دانش آموزان در خرداد ماه ۱۴۰۳ استان اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد رشد ۰/۳۶ درصدی میانگین معدل بوده ایم که با توجه به آمار بالای ۹۰ هزار دانش آموز و شرایط خاص برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، این رقم در میانگین کشوری با رقم۰/۷۲ درصد رشد قابل توجه است.

 

انتهای خبر/