نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه شهادت سیدالشهدای مقاومت شهید سیدحسن نصرالله تبیین کرد

زاهدان _ سکایی نیوز _شهید سیدحسن‌نصرالله یک انسان مومن، باورمند به اسلام، با نگاه تمدن اسلامی و اهل ایثار و از خودگذشتگی بود تاثیرگذاری شهید سید حسن نصرالله بیش از سید حسن نصرالله است آینده جبهه مقاومت روشن است

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز _ روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی عصر امروز شنبه در ویژه برنامه تلویزیونی شهادت شهید سید حسن نصرالله که از شبکه استانی هامون، پخش شد ضمن تسلیت شهادت این شهید بزرگوار عنوان داشت: شخصیت بزرگی چون شهید سید حسن نصرالله از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

امام جمعه زاهدان افزود: این شهید بزرگوار یک انسان مومن، باورمند به اسلام، انقلاب، مقاومت و بسیار اخلاقی، متواضع، دغدغه‌مند، با نگاه تمدن اسلامی و بسیار اهل ایثار و از خودگذشتگی بود.

آیت‌الله محامی بیان داشت: بنده در دوران فعالیت در جامعه المصطفی العالمیه طی جلسه ای در کشور لبنان خدمت ایشان رسیدم و ایشان عنوان می‌کردند:”به برکت این مقاومت ما در لبنان معنویتی داریم و اگر نبود این مقاومت و مبارزه با اسرائیل لبنان بیابانی از معنویت بود.

وی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله فردی بسیار پر کار بود و هنگامی که ما خدمت ایشان رسیدیم با وجود تعداد بالای جلسات ما را تا درب خروج بدرقه کرده و اخلاق، تواضع داشتند و صفات اخلاقی ایشان درس‌های زیادی به همراه داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: شهید سیدحسن‌نصرالله در جلسه دیگری به ایران و مرکز جهانی علوم اسلامی آمدند و در جمع طلاب خارجی از کشورهای مختلف با بیان حماسی در خصوص اسلام و وظایف طلاب به سخنرانی پرداختند به گونه‌ای که طلاب تحت تاثیر قرار گرفته و کاغذ‌های متعدد برای ایشان نوشتند و از آمادگی خود برای کمک به حزب‌الله لبنان گفتند که ایشان واکنش نشان داده و عنوان کردند: ما در لبنان افراد پا به کار و آماده عملیات داریم و شما باید در کشورهای خودتان و برای بیداری اسلامی آماده جانفشانی باشید و فرهنگ مقاومت را گسترش دهید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هنگام شهادت فرزند شهید سید‌حسن نصرالله اسرائیلی ها در ابتدا گمان نمی‌کردند فرزند فرمانده ارشد حزب‌الله در میان رزمندگان بوده و در جنگ شرکت کند و در همان دوران بود که بنده سفری به لبنان داشتم و تابلوهایی در سطح شهر نصب شده بود که فرماندهان ما این گونه هستند و فرزندانشان در جنگ شرکت می‌کنند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: در همان دوران جلسه‌ای با شهید سید حسن نصرالله داشتیم و یکی از آقایان در جلسه سوال کردند که در لبنان مذاهب مختلف وجود دارد و چرا فقط شیعیان می‌خواهند سینه سپر کرده و ایستادگی کنند که ایشان عنوان کردند ما هزینه‌ای نکردیم و در گذشته تنها اسم شیعه را داشتیم و حالا افرادی انقلابی و اهل مقاومت و با تعهد داریم.

وی افزود: حتی وقتی جنازه شهدای عملیاتی که فرزندشان شهید شده بود آورده بودند ایشان به ذکر مصیبت‌های حضرت زینب پرداختند و از میان شهیدان آخرین نفر اسم فرزند خود را آوردند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: پس از حضور بنده در جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و دوره‌ای که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرده بود بنده سفری به لبنان داشتم و درخواست جلسه دادیم و گمان نمی‌کردیم پذیرفته شود اما پس از یک روز این فرصت فراهم شد و ایشان که شنیده بود بنده به تازگی منصوب شدم خواهان دریافت آخرین نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اهل سنت بودند و بعد که صحبت ما را شنیدند حدود یک ساعت صحبت کرده و گفتند نقشه دشمن این است که جنگ مذهبی راه بیندازد.

وی اذعان داشت: گرچه شهادت شهید سیدحسن نصرالله یک صدمه بزرگ است اما بر اساس آنچه ما در طول تاریخ انقلاب تجربه کردیم و وعده‌هایی که خداوند متعال داده است قطعا راه مقاومت سد نخواهد نخواهد شد و چه بسا شهید سید‌حسن نصرالله مثل شهید سلیمانی اثرش بیشتر از خود سید‌حسن نصرالله باشد.

آیت‌الله محامی گفت: در هنگامی که شهید سیدحسن نصرالله مسئولیت حزب‌الله لبنان را پذیرفتند این سازمان گستردگی فعلی را نداشت اما مقاومت کردند و وعده الهی این بود که اگر ثبات قدم داشته باشید خدا شما را یاری خواهد کرد و به جایی رسید که حزب‌الله در راس جبهه مقاومت است و قطعا طی این مدت توانسته افرادی را تربیت کند و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان گفت: طبق تعبیر مقام معظم رهبری هر کس به هر نحو می‌تواند باید کار و کمک کند و اگر این فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شود و ملت‌های مسلمان دولت‌های خود را وادار کنند که با رژیم غاصب ارتباط نداشته باشند و جلوی کمک‌ها به این کشور را بگیرند اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد و آینده جبهه مقاومت روشن است.

 

انتهای خبر/