تسریع در بهره برداری راه آهن چابهار – زاهدان

چابهار _ سکایی نیوز _معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: تسریع در بهره برداری راه آهن چابهار - زاهدان و ادامه آن به میلک زابل سبب کوتاه شدن مسیر ترانزیت در جنوب شرق کشور، توسعه سواحل مکران و همچنین رونق اشتغال و جهش تولید در منطقه می شود.

جواد سپاهی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: راه آهن زاهدان به چابهار یکی از بزرگترین طرح های عمرانی کشور است و با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد بسرعت در حال کار است و بزودی ساخت یک ایستگاه مدرن راه آهن در شهر چابهار آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با ساخت خط ریلی در شهر چابهار جابجایی مسافر هم آسانتر می شود، افزود: راه آهن چابهار – زاهدان با ۶۲۵ کیلومتر زیرسازی مسیر و نیکشهر چابهار پیشرفت چشمگیری داشته است.

فرماندار چابهار با بیان اینکه در ساخت ایستگاه‌ها و ساختمان‌های راه آهن در این شهرستان باید از فرهنگ خود منطقه الگوبرداری شود، تصریح کرد: به کارگیری معماری و فرهنگ بومی می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری و توریسم در منطقه منجر شود.

وی گفت: توسعه سیستان وبلوچستان خواست مسوولان است و در آینده نزدیک با افتتاح طرح های بزرگ نظیر راه آهن و تکمیل گازرسانی شاهد پیشرفت و آبادانی این منطقه خواهیم بود.

سپاهی ادامه داد: بندر چابهار و پایانه مرزی میلک مکمل یکدیگرند و امیدواریم هر چه سریعتر منطقه آزاد سیستان‌ به بهره‌برداری کامل برسد تا مردم منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند و رونق شرق کشور را شاهد باشیم.

 

انتهای خبر/