سالن ورزشی بخش پیرسهراب چابهار کلنگ زنی شد

چابهار _ سکایی نیوز_ معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار گفت: سالن ورزشی بخش پیرسهراب همجوار مجتمع آموزشی با زیربنای ۷۸۰ متر مربع و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان استانی و کشوری کلنگ زنی شد.

جواد سپاهی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: ساخت سالن ورزشی، مدارس شبانه روزی و کلاس های استاندارد به توسعه آموزشی و نشاط و شادابی دانش آموزان منجر می شود.

وی بیان کرد: بخش پیرسهراب با ۱۲۱ روستا و جمعیت ۳۶ هزار نفر در فاصله ۸۴ کیلومتری از شهر چابهار یکی از نقاط محروم است که در سالهای اخیر با همت خیران و به ویژه حضور شهیدحسین علیمرادی از نظر شاخص های فضای آموزشی رشد پیدا کرده و کانون توجه خیران کشوری شده است.

فرماندار چابهار از حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی کشور، مدیرعامل بنیاد علوی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان تجاری و صنعتی منطقه آزاد در چابهار قدردانی کرد و افزود: مسوولان با همت و تلاش و تخصیص اعتبارات در سالهای اخیر موجب ارتقای شاخص های توسعه شده اند.

وی تصریح کرد: طرح های آموزشی افتتاح شده در قالب مدرسه ۱۲ کلاسه علوی در محله مراد آباد با زیربنای هزار و ۱۷۰ مترمربع با مشارکت بنیاد علوی، دبیرستان دخترانه الزهرا با ۱۲ کلاس درس در محله جدگال آباد با زیربنای هزار و ۴۴۰ مترمربع با مشارکت خیرین نیک اندیش خانواده‌های یاوری و مجیبیان است.

سپاهی بیان کرد: همچنین مجتمع شبانه روزی ۱۲ کلاسه حسین علیمرادی بخش پیرسهراب شهرستان چابهار با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع با مشارکت مؤسسه دست یاری به دشتیاری، سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار، مؤسسه سیدالشهدا(ع) و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بهره برداری شد و بخش مهمی از مشکلات آموزشی در حاشیه شهر چابهار و بخش پیرسهراب را در آغاز سال تحصیلی جدید را مرتفع خواهد کرد.

وی گفت: در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی پیر سهراب آیین خشت گذاری یک باب خوابگاه دانش آموزی دخترانه با زیربنای ۴۴۰ متر مربع صورت گرفت.

رییس شورای آموزش وپرورش چابهار افزود: اهمیت علم آموزی برای همه روشن است و باید برای ارتقای آموزش ورشد نخبگان برنامه عملیاتی واجرایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در جنوب بلوچستان در حوزه ساخت فضاهای آموزشی توسط خیران تلاش های زیادی شده است گفت: اما نیاز است با برنامه‌های بلند مدت با توجه به جمعت هر منطقه نسبت به ساخت و آماده سازی فضاهای آموزشی مناسب و رساندن سرانه فضای آموزشی به استاندارد هشت مترمربع به ازای هر دانش آموز تلاش کنیم.

 

انتهای خبر/