صدور بیش از ۱۹,۵۰۰ فقره بیمه‌نامه کشاورزی در سیستان و بلوچستان/ افزایش چشمگیر در بیمه‌گذاری محصولات زراعی و دامی

زاهدان _ سکایی نیوز _معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان از صدور ۱۹ هزار و ۵۵۰ فقره بیمه‌نامه کشاورزی از آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد.

عبدالحمید فیروزی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز از صدور ۱۹ هزار و ۵۵۰ فقره بیمه‌نامه کشاورزی از آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد ، و افزود : این بیمه‌نامه‌ها شامل بخش‌های مختلف از جمله دام، طیور، آبزیان، محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای بوده و میزان رشد چشمگیری در بسیاری از این حوزه‌ها نسبت به سال گذشته مشاهده شده است.

وی اعلام کرد: که از آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون، ۱۹ هزار و ۵۵۰ فقره بیمه‌نامه در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان صادر شده است. وی با اشاره به اهمیت حمایت از بخش کشاورزی به عنوان یکی از ارکان اقتصاد منطقه، بیان داشت که این بیمه‌نامه‌ها حوزه‌های متنوعی از جمله دام، طیور، آبزیان، محصولات زراعی و باغی، گیاهان دارویی و منابع طبیعی را پوشش داده است.

فیروزی در تشریح آمار دقیق، افزود: این بیمه‌نامه‌ها شامل ۷۸ هزار و ۵۹۹ رأس دام، ۲۵ میلیون و ۱۵۹ هزار قطعه نیمچه گوشتی، ۹۹ میلیون و ۴۱۰ هزار قطعه آبزیان، ۱۰ هزار و ۵۰۷ هکتار محصولات باغی، ۲۵ هزار و ۴۳۷ هکتار محصولات زراعی، پنج هکتار محصولات گلخانه‌ای، ۲۰ هکتار گیاهان دارویی و ۱۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی بوده است. وی همچنین اظهار داشت که تاکنون حدود ۲۷۸ میلیارد ریال حق بیمه از بیمه‌گذاران دریافت شده و تعهدات صندوق بیمه کشاورزی بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی استان با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر بیمه‌گذاری‌ها در سال زراعی جاری، عنوان کرد: بیمه‌نامه‌های صادره نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش‌های مختلف با رشد قابل توجهی همراه بوده است. به‌عنوان مثال، بیمه محصولات گلخانه‌ای ۴۸۱ درصد، محصولات باغی ۹۶ درصد، محصولات زراعی ۱۲۲ درصد، آبزیان ۱۰۳ درصد و بیمه طیور ۱۱۹ درصد افزایش داشته است.

فیروزی همچنین به پیشرفت در روند ارزیابی خسارات اشاره کرد و افزود: بررسی و ثبت نهایی تمامی خسارت‌های زیربخش زراعی در سامانه جامع بیمه کشاورزی به پایان رسیده است. همچنین، ارزیابی خسارت‌های مربوط به باغات خرما در اکثر شهرستان‌های استان انجام شده و مستندات مربوطه نیز در سامانه جامع بارگذاری گردیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که این افزایش چشمگیر در پوشش بیمه‌ای، گامی مهم در حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود و امیدوار است این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند تا از آسیب‌های احتمالی به محصولات و دام‌های کشاورزی به خوبی جلوگیری شود.

 

انتهای خبر/