افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سیستان و بلوچستان

زاهدان _ سکایی نیوز _جمعی از دانش‌آموزان کنکوری دعوت شده به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در منطقه سیستان درخواست افزایش ظرفیت پذیرش در قالب بازگشایی تکمیل ظرفیت دارند.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز جمعی از دانش‌آموزان کنکوری دعوت شده به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در منطقه سیستان درخواست افزایش ظرفیت پذیرش در قالب بازگشایی تکمیل ظرفیت دارند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: افرادی که برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شدند سه برابر ظرفیت اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان است و سازمان سنجش سه برابر ظرفیت یعنی یک هزار و پانصد نفر که بالاترین نمره را داشتند معرفی کرده برای مصاحبه و بدیهی است که دو سوم این دانش‌آموزان پذیرفته نمی‌شوند و تنها یک سوم قابلیت پذیرش دارند؛ بنابراین به این افراد کد ۶ می‌گویند و به این معنا است که مصاحبه شرکت کردند ولی جمع نمره کتبی و مصاحبه آنان نسبت به یک سوم کمتر بوده است.

فرهاد شهرکی افزود: از لحاظ رتبه‌بندی فارغ‌التحصیلان مقطع متوسطه، سیستان و بلوچستان آخرین استان کشور است و فاصله نسبتاً زیادی با متوسط کشوری و با سایر استان‌ها دارد و برای پر کردن این خلأ باید فارغ‌التحصیلان بیشتری در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد کمیته‌ای را تعیین می‌کند تا افرادی که کد ۱۹ گرفتند بررسی مجدد شوند که در مرحله گزینش اگر اشتباهی صورت گرفته مشکلشان برطرف شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دو هفته‌ای که از اعلام نتایج گذشته مرتب از وزارت آموزش و پرورش پیگیر این مشکل بودیم و امیداواریم که بررسی‌های وزیر آموزش و پرورش به نتیجه برسد و ما شاهد این باشیم که بخشی از افراد کد ۶ هستند بتوانند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته و مشغول به تحصیل شوند تا فاصله استان سیستان و بلوچستان را نسبت به سایر استان‌ها جبران کنند.

 

انتهای خبر/