افزایش ۳۳ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابجایی ۹۱۵ هزار و ۱۳۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه طی ۵ ماهه نخست سالجاری خبر داد که این میزان، افزایش ۳۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

ایوب کرد در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: در ۵ ماهه سالجاری ۹۱۵هزار و ۱۳۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه توسط ۳۹ هزار و ۲۴۱ دستگاه کامیون جابجا شده است.

وی بیان کرد: از این میزان کالای جابجا شده طی این بازه ی زمانی، ۵۲۴ هزار و ۹۷۳ تن صادرات، ۱۹۴ هزار و ۸۷۶ تن واردات و ۱۹۵ هزار و ۲۸۳ تن به ترانزیت کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، عمده کالاهای جابجا شده از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت را گاز ، هیدروکربن، موز و برنج اعلام کرد و گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۳۹۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت می‌گیرد.

وی افزود: پایانه مرزی میرجاوه از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور درحوزه صادرات و ترانزیت به شمار می رود.

 

انتهای خبر/